کدآکادمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کداکادمی)
کدآکادمی
Codecademy
گونه وبگاه
آموزشی
بنیانگذار(ان)زک سیمز
رایان بوبینسکی
وبگاه
وضعیت کنونیفعال

کدآکادمی نام وب‌سایت آموزشی‌ای است که زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی را به شکل پولی و از طریق روش دوطرفه، به شکل پولی آموزش می‌دهد. زبان‌هایی که در حال حاضر در این سایت برای آموزش وجود دارند شامل این موارد است: پایتون، پی‌اچ‌پی، جی‌کوئری، جاوا اسکریپت و روبی. همچنین دروسی در رشته اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس نیز ارائه شده‌اند. همچنین در کنار درس‌ها، انجمنی نیز برای سایت تعبیه شده که کاربران حرفه‌ای و مبتدی در این قسمت می‌توانند به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و در صورت لزوم سوالات و مشکلات را مطرح کنند.

تا ماه ژوئن ۲۰۱۲ سایت کدآکادمی شامل بیش از ۵ میلیون کاربری بود که بیش از ۱۰۰ میلیون تمرین برنامه‌نویسی این سایت را تکمیل کرده بودند. همچنین این سایت از نظر نقد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و نقدهای مثبتی در این مورد در سیات‌های دیگر همچون نیویورک تایمز منتشر شده‌است. همچنین روش طراحی و ساخت یک اپلیکیشن موبایل یا یا یک وب سایت حرفه‌ای را در سری آموزش‌های خود قرار داده‌است[۱]

تاریخچه[ویرایش]

کدآکادمی در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد. زک سیمز، یکی از مؤسسان این وبگاه برای اینکه تمام تمرکزش را روی ساخت و طراحی این سایت بگذارد، از ادامه تحصیل در دانشگاه کلمبیا انصراف می‌دهد، درحالی که دوست و همکارش (که وی نیز از مؤسسان این سایت است) همچنان تحصیل در دانشگاه را ادامه داده و با مدرکی در رشته علوم کامپیوتر و زیست‌فیزیک از آنجا فارغ‌التحصیل می‌شود.

مقر فعلی شرکت کدآکادمی در نیویورک است.

منابع[ویرایش]

  1. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴.

پیوند[ویرایش]