کارولینا هوریکانز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارولینا هوریکانز
کارولینا هوریکانز
کارولینا هوریکانز
همایش کنفرانس شرق
دسته متروپولیتن
بنیاد ۱۹۷۲
تاریخچه نیوانگلند والرز
۱۹۷۹۱۹۷۲ (WHA)
هارتفورد والرز
۱۹۹۷۱۹۷۹ (NHL)
کارولینا هوریکانز
۱۹۹۷–حال
ورزشگاه PNC Arena
شهر رالی، کارولینای شمالی
رنگ‌های تیم قرمز، سفید، خاکستری، سیاه[۱][۲]
       
صاحب توماس داندن
مدیر کل دان وادل[۳]
سرمربی راد بریند'امور[۳]
کاپیتان تیم جردن استال[۴]
جام‌های استَنلی ۱ (۰۶—۲۰۰۵)
قهرمانی‌های همایش ۲ (۰۲—۲۰۰۱، ۰۶—۲۰۰۵)
قهرمانی‌های دسته ۳ (۹۹—۱۹۹۸, ۰۲—۲۰۰۱, ۰۶—۲۰۰۵)

کارولینا هوریکانز (به انگلیسی: Carolina Hurricanes) یک تیم حرفه‌ای هاکی روی یخ است که در رالی کارولینای شمالی مستقر است. آنها در لیگ هاکی ملی (NHL) به عنوان عضوی از بخش متروپولیتن کنفرانس شرق شرکت می‌کنند. هوریکانز بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ۱۸،۶۸۰ نفری PNC Arena انجام می‌دهند.

این تیم در سال ۱۹۷۱ به عنوان نیوانگلند والرز (New England Whalers) انجمن جهانی هاکی (WHA) شکل گرفت. والرز بلافاصله به موفقیت رسیدند و در سه فصل ابتدایی WHA قهرمان لیگ شرقی شدند و با قهرمانی در نخستین دوره از مسابقات Avco World Trophy فصل ۷۳—۱۹۷۲ را به پایان رساندند. والرز بار دیگر در سال ۱۹۷۸ در World Trophy شرکت کرد. در دیدار پایانی و در مصاف با تیم وینیپگ جتس که تکرار فینال سال ۱۹۷۳ بود، شکست خوردند. این تیم در سال ۱۹۷۹ به عنوان بخشی از ادغام دو لیگ NHLWHA به لیگ ملی هاکی (NHL) پیوست و نام خود را به هارتفورد والرز تغییر داد. در سال ۱۹۹۷ این تیم به کارولینای شمالی نقل مکان کرد و نام خود را به عنوان هوریکانز تغییر داد. هوریکانز برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به فینال جام استنلی صعود کرد، جایی که آنها از دیترویت رد وینگز شکست خوردند. در جام استنلی ۲۰۰۶، هوریکانز مقابل ادمونتون اویلرز به ​​پیروزی رسیدند و اولین قهرمانی بزرگ ورزش حرفه‌ای را برای ایالت کارولینای شمالی به ارمغان آوردند.

افتخارات در لیگ ملی هاکی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Table of Contents" (PDF). Carolina Hurricanes 2018-19 Media Guide. NHL Enterprises, L.P. September 26, 2018. Retrieved August 21, 2019.
  2. "Carolina Hurricanes Brand Assets". CarolinaHurricanes.com. NHL Enterprises, L.P. Retrieved July 19, 2017.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Williams, Terrell (May 8, 2018). "Hurricanes Name Rod Brind'Amour as Head Coach". CarolinaHurricanes.com. NHL Enterprises, L.P. Retrieved May 8, 2018. The team also announced that Don Waddell will officially serve as president and general manager.
  4. Canes PR (September 29, 2019). "Canes Name Jordan Staal as Team Captain". NHL.com. Retrieved September 29, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]