پیمان بیابانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیمان بیابانی
اطلاعات شخصی
ملیت ایران
زاده۱۴ آبان ۱۳۷۵ (۲۷ سال)
تهران، ایران
پیشهکشتی‌گیر
قد۱٫۷۲ متر (۵ فوت ۸ اینچ)
ورزشی
کشور ایران
 کانادا
ورزشکشتی آزاد

پیمان بیابانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی اهل تهران است.[۱] وی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۱۹ در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز آسیا دست یافت.[۲] در دی‌ماه ۱۴۰۲، طبق ادعای برخی منابع اعلام شده که این کشتی‌گیر زین پس برای تیم ملی کشتی کانادا به میدان خواهد رفت.[۳][۴][۵]

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی آسیا ۲۰۱۹[ویرایش]

در وزن ۶۵ کیلوگرم پیمان بیابانی در دور اول مقابل کاتای یرلانبیک از چین با نتیجه ۷ بر ۷ پیروز شد. وی در دور دوم مقابل باجرانگ پونیا دارنده مدال نقره جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از هند با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد. با توجه به حضور باجرانگ در دیدار فینال، بیابانی در گروه بازنده‌ها مقابل فرناندو دیووشان از سریلانکا با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ سراج الدین حسن اف از کشور ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید. در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا تیم ایران توسط رضا یزدانی، رضا اطری و بهمن تیموری به مدال طلا رسید. پیمان بیابانی و یونس امامی هم صاحب مدال برنز شدند.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «بیابانی و امامی، برنزی‌های کشتی آزاد ایران/ورزش۳».
  3. TABNAK، تابناک | (۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۰:۳۰). «نفر اول انتخابی تیم ملی کشتی به تابعیت کانادا درآمد!». fa. دریافت‌شده در 2024-01-15. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «پیمان بیابانی، قهرمان کشتی ایران و جهان، به تیم ملی کانادا پیوست». ایران اینترنشنال. ۲۰۲۴-۰۱-۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۱۵.
  5. ایران، عصر (۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۳). «کشتی‌گیر ایرانی تغییر تابعیت داد». fa. دریافت‌شده در 2024-01-15. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. «یزدانی، اطری و تیموری طلایی شدند/ ۵ مدال برای ایران در روز نخست». مهر.