پیش‌نویس:ویوپوینت ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ویوپوینت های بوگارت و لاندو[ویرایش]

آن بوگارت و تینا لاندو در کتاب خود، ,ویوپوینت های اولیه را به عنوان آنهایی که مربوط به زمان - که عبارتند از تمپو، مدت زمان، پاسخ جنبشی، و تکرار - و آنهایی که مربوط به فضا - که عبارتند از شکل، ژست، معماری، رابطه فضایی و توپوگرافی، هستند معرفی می‌کنند.. علاوه بر این، بوگارت و لاندو ویوپونت های آوازی را اضافه کرده‌اند که عبارتند از گام، حجم و رنگ صدا.

در این کتاب، نویسندگان اصول اولیه آموزش ویوپوینت هایی را که هر دو از آنها حمایت می‌کنند،  و هممچنین روش‌های خاص برای به‌کارگیری تمرین گسترش یافته ‌شان، در تمرین‌ها و تولید، تشریح می‌کنند. برای بوگارت و لاندو، ویوپونت ها نه تنها یک تکنیک فیزیکی، بلکه یک رویکردی فلسفی، معنوی و زیبایی‌شناختی به بسیاری از جنبه‌های کارشان را نشان می‌دهند.

ویوپونت‌های بوگارت، مفهوم‌سازی مجدد ویوپوینتهای Overlie، عبارتند از:

معماری: محیط فیزیکی، فضا و هر آنچه متعلق به آن یا تشکیل دهنده آن است اعم از ویژگی های دائمی و غیر دائمی.

رابطه فضایی: فاصله بین اشیاء روی صحنه. یک بدن در ارتباط با دیگری، با یک گروه یا با معماری.

توپوگرافی: حرکت بر روی منظره، الگوی کف، طرح و رنگ ها.

شکل: کانتور یا طرح کلی اجسام در فضا. شکل بدن به خودی خود، در رابطه با سایر اجسام، یا در رابطه با معماری؛ خطوط، منحنی ها، زوایا، قوس ها همگی ثابت یا در حال حرکت

ژست:

الف) ژست رفتاری: ژست واقع بینانه متعلق به دنیای فیزیکی همانطور که ما هر روز آن را مشاهده می کنیم.

ب) ژست بیانی: ژست انتزاعی یا نمادین که حالت یا احساس درونی را بیان می کند. این به عنوان یک حرکت عمومی یا "واقع بینانه" در نظر گرفته نشده است.

تمپو: چقدر سریع یا آهسته اتفاقی روی صحنه می افتد.

مدت زمان: چه مدت یک رویداد در طول زمان رخ می دهد. چه مدت یک فرد یا یک گروه یک حرکت خاص، سرعت، ژست و غیره را قبل از تغییر حفظ می کند.

واکنش جنبشی: واکنشی خود به خودی به حرکتی که خارج از خودش رخ می دهد. پاسخ غریزی به یک محرک خارجی (واقع بینانه/غیر واقع بینانه).

تکرار:

الف) تکرار درونی: تکرار حرکتی که با بدن خود انجام می شود و

ب) تکرار بیرونی: تکرار حرکتی که در خارج از بدن فرد اتفاق می افتد.