پیش‌نویس:هوش مصنوعی و انتخابات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

با همه گیر شدن استفاده از هوش مصنوعی در تمامی زمینه ها، نگرانی هایی در زمینه چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر نتیجه انتخابات مطرح شده است.این فناوری جدید علاوه بر نتیجه نهایی این توانایی را دارد که فرآیند و مراکز برگزاری، مقامات و حتی نامزدهای انتخاباتی را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع شگرد های استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات[ویرایش]

هوش مصنوعی مولد توانایی دارد تا محتوا های گمراه کننده بسازد. دیپ فیک، که یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید ویدئوهای تقلبی از تصاویر، متن ها و صداهای پایه است، نمونه ای از این تولید محتوای گمراه کننده است. همچنین، هوش مصنوعی مولد می تواند تصاویر، صدا و متن ها را تغییر دهد. به عنوان مثال، تصور کنید به واسطه فناوری دیپ فیک ویدئویی از نامزد ریاست جمهوری ساخته شده است که در آن اظهار نظرهایی می کند که هرگز در واقعیت نگفته است. همین طور، چت بات ها می توانند اطلاعات نادرستی راجع به زمان، مکان و نحوه رای گیری منتشر کنند. برخلاف سال های گذشته و به لطف هوش مصنوعی، این سوء نیت ها به مهارت های فنی کمتری برای تولید نیاز دارد و به سرعت در میان رای دهندگان پخش می شود.

هوش مصنوعی و تاثیر آن بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر ۲۰۲۴[ویرایش]

محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات، در حال حاضر به صورت یک لایحه است و دور از انتظار است که در طول رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به قانون تبدیل شود. در کمپین انتخاباتی جمهوری خواه ها که نماینده آن، دونالد ترامپ است، جمهوری خواه ها از فناوری دیپ فیک و تصاویر تقلبی برای نشان دادن دونالد ترامپ در میان هواداران سیاه پوست استفاده کردند. البته جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، برای مقابله با تصاویر و ویدئوهای تقلبی تولید شده توسط هوش مصنوعی یک کارگروه ویژه آماده کرده است.

تماس تلفنی خودکار[ویرایش]

یک مشاور از حزب دموکرات تایید کرد که برای مایوس کردن رای دهندگان از یک تماس خودکار که با صدای جعلی و بازتولید شده جو بایدن که با استفاده هوش مصنوعی تولید شده بود استفاده کردند.

قانون گذاری هوش مصنوعی و انتخابات[ویرایش]

قوانین فدرال[ویرایش]

ایالات مختلف سعی در ایجاد قانونی برای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در انتخابات و کمپین های مختلف دارند که به سطوح متفاوتی از موفقیت دست پیدا کرده اند.

قانون گذاری شرکت های تکنولوژی[ویرایش]

میدجرنی که یک تولید کننده عکس با استفاده از هوش مصنوعی است. دسترسی کاربران برای تولید عکس های جعلی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را مسدود کرده است.

Midjourney ، ChatGPT Plus ، DreamStudio و Image Creator مایکروسافت تصاویری را ایجاد می‌کنند که توسط تحقیقات انجام شده در مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال تایید شده است که ۴۱ درصد از این تصاویر باعث اطلاعات گمراه کننده در روند برگزاری انتخابات می شوند.

منابع[ویرایش]