پپرمینت (فیلم ۲۰۱۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پپرمینت
پوستر فیلم
کارگردانپی‌یر مورل
تهیه‌کنندهگری لوکزی
تام روزنبرگ
ریچارد اس رایت
بازیگرانجنیفر گارنر
جان اورتیز
جان گلگر، جونیور
خوان پابلو رابا
تایسون ریتر
توزیع‌کنندهاس‌تی‌اکس اینترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
  • ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-09-۰۷)
مدت زمان
۱۰۱ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۲٫۸–۲۵ میلیون دلار
فروش گیشه۵۳٫۹ میلیون دلار

پپرمینت (به انگلیسی: Peppermint) یک فیلم انتقام‌جویانه، اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی پی‌یر مورل است. در این فیلم بازیگرانی همچون جنیفر گارنر، جان اورتیز، جان گلگر، جونیور، خوان پابلو رابا، تایسون ریتر، اینی ایلانزا، پل جیمز، کایلی فلمینگ، جان بوید و مایکل ماسلی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم داستان مادری را دنبال می‌کند که در تلاش برای انتقام از کارتل مواد مخدری است که دختر و شوهرش را به قتل رساندند.

این فیلم در ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در ایالات متحده اکران شد.[۱][۲][۳] فروش جهانی آن به ۵۳ میلیون دلار رسید و به‌طور کلی نقدهای منفی از منتقدان دریافت کرد، اما بازخوردهای مثبت بیشتری از سوی تماشاگران دریافت کرد. این فیلم در سال ۲۰۲۰ در نتفلیکس و همچنین پلتفرم‌های دیگر منتشر شد.

داستان[ویرایش]

داستان این فیلم در رابطه با یک مادر فداکار است که بعد از مشکلات فراوان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و حال می‌خواهد از افرادی که به او لطمه زده‌اند انتقام بگیرد تا روح خانواده‌اش در آرامش باشد. اما…

تولید[ویرایش]

عنوان فیلم، «نعناع فلفلی»، هم به طعم بستنی‌ای اشاره دارد که دختر شخصیت قبل از مرگش می‌خورد و هم به نام مستعار نهایی که او هنگام شروع جنگ صلیبی خود گرفته بود.

فیلمبرداری در محل در کالیفرنیا بیش از پنجاه روز انجام شد.

منابع[ویرایش]

  1. D'Alessandro, Anthony (March 22, 2018). "Jennifer Garner Thriller 'Peppermint' Sets Post-Labor Day Weekend Debut". Deadline Hollywood. Retrieved March 28, 2018.
  2. McNary, Dave (March 22, 2018). "Jennifer Garner's Action-Thriller 'Peppermint' Sets September Release". Variety. Retrieved March 28, 2018.
  3. N'Duka, Amanda (March 22, 2018). "'Taken' Helmer Pierre Morel To Direct 'The New Mrs. Keller' With Claes Bang Set As Lead". Deadline Hollywood. Retrieved March 28, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]