پدی کانسیداین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پدی کانسیداین
کانسیداین در ۲۰۱۱
نام هنگام تولدپاتریک جرج کانسیداین
زادهٔ۵ سپتامبر ۱۹۷۳ ‏(۵۰ سال)
وینشیل، برتون آپون ترنت، استافوردشر، انگلستان
محل تحصیلدانشگاه برایتون
پیشه
  • بازیگران
  • کارگردان
  • فیلم‌نامه‌نویس
  • موسیقی‌دان
سال‌های فعالیت۱۹۹۹–اکنون
همسر(ها)شلی اینسلی
(ا. ۲۰۰۲)
فرزندان۳

پاتریک جرج کانسیداین (انگلیسی: Patrick George Considine؛ زادهٔ ۵ سپتامبر ۱۹۷۳) بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی است. او غالباً با فیلم‌ساز شین مدوز همکاری داشته‌است و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ با بازی در فیلم‌های مستقل به شهرت رسید. او جوایز مختلفی از قبیل دو جایزهٔ فیلم بفتا و یک شیر نقره‌ای کسب کرده‌است.

اولین حضور برجستهٔ کانسیداین در سینما مربوط به بازی در اتاقی برای رومئو براس (۱۹۹۹) بود و نقش اصلی‌اش را در آخرین چاره (۲۰۰۰) ایفا کرد. او در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ برای نقش‌های برجسته‌ای که در در آمریکا (۲۰۰۳) و تابستان عشقی من (۲۰۰۴) داشت به شهرت رسید. او در سال ۲۰۰۴ فیلم‌نامهٔ کفش‌های مرد مرده را نوشت و در آن ایفای نقش کرد که در مراسم امپایر برایش برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر مرد بریتانیا شد.[۱] او در سال ۲۰۱۱ درام تیراناسور را نویسندگی و کارگردانی کرد که با تحسین منتقدان همراه بود.[۲]

کانسیداین در تلویزیون نقش‌های اصلی چندین محصول را ایفا کرده که شامل پلوتونیم-۲۳۹ (۲۰۰۶) می‌شود. او نقش‌های مکملی در مجموعهٔ جنایی پیکی بلایندرز (۲۰۱۶) و مینی‌سریال‌های تریلر بیگانه (۲۰۲۰) و وحشت روز سوم (۲۰۲۰) داشت. او در سال ۲۰۲۲ نقش اصلی مجموعهٔ درام فانتزی خاندان اژدها را ایفا کرد که با استقبال بالایی مواجه شد.

گزیدهٔ فیلم‌شناسی[ویرایش]

فیلم[ویرایش]

تلویزیون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. O’Hagan, Sean (2009-09-26). "Shane Meadows and Paddy Considine talk about their new film, Le Donk & Scor-zay-zee". the Guardian (به انگلیسی). Retrieved 2022-08-24.
  2. "Tyrannosaur Movie Reviews, Pictures - Rotten Tomatoes". Rotten Tomatoes. Retrieved 19 September 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]