ویکی‌پدیا:گزیدن فهرست‌های برگزیده/نخستین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اجماع وجود دارد و فهرست الزامات برگزیدگی را داراست. محک 📞 ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۸ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

نخستین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران[ویرایش]

نخستین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (ویرایشتاریخچهبحثپی‌گیری)

  • ۷۷۸ روز پیش نامزد شده‌است.

نامزدکننده: Shobhe (بحثمشارکت‌هاPirhayati (بحثمشارکت‌ها)

فهرست برای خروج از سردرگمی ویکی پدیا تهیه شد. امید است با برگزیدگی این فهرست، الگویی باشد برای باقی دوره‌ها تا هرچه سریعتر همه برگزیده بشوند.Shobhe ‏۹ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۱۴ (UTC)[پاسخ]

بررسی بنیامین

سلام. فهرست جالبی است. خسته نباشید.

  • به جای «اولین»، بهتر نیست که از «نخستین» استفاده کنید؟ ظاهراً «اولین» به لحاظ ترکیب زبانی نادرست است. در ویکی‌پدیا هم به‌ندرت استفاده می‌شود.
  • در فهرست آثار شایسته تقدیر، ستون نویسنده(ها) را نامعین درنظر گرفته‌اید در صورتی که نامعین نیستند. همان نویسنده‌های موجود در اطلاعات کتاب‌شناختی را بیاورید. (دفتر فلان، دایرهٔ فلان)
  • بازه‌های زمانی را مطابق شیوهٔ نگارش فارسی، از چپ به راست کنید. برای خط تیره نیز از «سه‌چهارم خط» در قسمت «درج» پایینِ ویرایشگر متنی استفاده کنید.

بنیامین (بحث) ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۸ (ایران) ‏۹ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۸ (UTC)[پاسخ]

@Benyamin با سلام. تشکر از الطاف شما. مواردی که فرمودید انجام شدند. Shobhe ‏۹ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۶ (UTC)[پاسخ]
@Shobhe: بخش جنبی در دورهٔ اول ارتباطی با شایستهٔ تقدیر ندارد. بخش «شایستهٔ تقدیر» چند سال بعد ایجاد می‌شود. بخش جنبی صرفاً برای کتاب‌های جنگ و فقط مختص دورهٔ اول است. Pirhayati (بحث) ‏۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۲۲ (UTC)
@Pirhayati باید برایش منبع بیابیم. فعلا این مورد در کتاب حداقل به یک منبع مستند است. Shobhe ‏۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۳۴ (UTC)
یعنی گفته شده که بخش جنبی همان شایستهٔ تقدیر است؟ Pirhayati (بحث) ‏۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۹ (UTC)
@Pirhayati در متن کتاب آمده است به جهت اهمیت موضوع جنگ در آن سال ها، جشنواره چند کتاب را در این زمینه جهت تقدیر معرفی کرد. پس همان جایزه شایسته تقدیر است. Shobhe ‏۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۳ (UTC)

@Pirhayati و Shobhe: سلام، بررسی این فهرست به پایان رسیده؟ بنیامین (بحث) ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۳ (ایران) ‏۲۸ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۳ (UTC)[پاسخ]

@Benyamin عرض ادب و سلام. کسی بررسی نکرده‌است. چون قرار است معیاری برای سی و چند دوره دیگر باشد، منتظر بررسی هستیم. Shobhe ‏۲۸ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.