ویکی‌پدیا:گزیدن فهرست‌های برگزیده/فهرست کشورهای مستقل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فهرست کشورهای مستقل[ویرایش]

فهرست کشورهای مستقل (ویرایشتاریخچهبحثپی‌گیری)

فهرست معیارهای فهرست های برگزیده را دارد. با سپاس از نامزد کننده محترم Persia ☘ ‏۲۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۳ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

نامزدکننده: Darafsh (بحثمشارکت‌ها) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)

فکر می‌کنم برای برگزیدگی آماده باشد. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)
ضمن سلام و خسته نباشید به درفش عزیز بابت تکمیل این فهرست، چرا ترتیب نام کشورها بر اساس الفبای لاتین است؟ می‌توانید آن را به ترتیب فارسی درآورید؟ مهدی صفار ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۴۳ (ایران) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۳ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

@Mahdy Saffar و Persia: @Darafsh: اسم این مقاله در انگلیسی Sovereign state است و ربط خاصی به ترجمه کاملا اشتباه آن به فارسی یعنی کشور مستقل (independent country) ندارد. مثلا در علوم سیاسی این یک مفهوم سیاسی است و معادل (حاکمیت دولت) و یا (حاکمیت سیاسی) و (حاکمیت مستقل) گرفته میشود. در همون مقدمه هم هر دفعه یک چیز گفته می‌شود. یک بار گفته میشود دولت و بار دیگر کشور و ... . یعنی همان مقدمه هم معلوم است که یک سردرگمی وجود دارد. مثلا آرتساخ و دونتسک و... کشور مستقل نیستند، بلکه یک حاکمیت سیاسی هستند که در یک کشور دیگر شکل گرفتند. این مقاله فهرست حاکمیت یا دولت‌ها است و ربطی به کشور ندارد.