پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:آیا می‌دانستید که...؟/پیش‌نویس/بالا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نماد پروژه آمیک
نماد پروژه آمیک

این صفحه برای نامزد کردن و انتخاب مقالات جدید جهت نمایش در بخش «آیا می‌دانستید که…» (یا اختصاراً «آمیک») در صفحهٔ اصلی است. هر کاربری می‌تواند یک یا چند مقاله را در این بخش نامزد کند و همگان می‌توانند نظر خود را درباره نامزدهای مطرح شده ارائه دهند، تا ببینیم متن یادشده مورد اجماع کاربران قرار می‌گیرد یا خیر. در نهایت آمیک‌های موفق در نوبت قرار می‌گیرند تا به مدت یک هفته روی صفحه اصلی باشند.

نامزد کردن یک مقاله

برای پیشنهاد آمیک جدید، از کادر پایین استفاده کنید و فُرمی که باز می‌شود را مطابق مواردی که می‌خواهد، پر کرده و صفحه را ذخیره. پس از آن که آمیک پیشنهادی ذخیره شد، به اینجا برگردید و کد {{ویکی‌پدیا:آیا می‌دانستید که… ؟/پیش‌نویس/عنوان مقاله}} را در همین صفحه کپی کنید. (در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، تراگنجانش را بخوانید.)


لازم به ذکر است، پیشنهادهایی که ارائه می‌شوند، باید معیارهای آمیک را برآورده کنند.

اگر برای مقالهٔ مورد نظرتان قبلاً آمیک پیشنهاد شده، ممکن است که با فرم بالا به صفحهٔ مربوط به پیشنهاد قبلی برسید. در این حالت، پیشنهاد قبلی را در noinclude قرار بدهید (مثل این) و پیشنهاد جدید را بلافاصله زیر آن اضافه کنید (بین دستور </noinclude>و بخش جدید سطر خالی نگذارید). سپس زیرصفحه را در اینجا تراگنجانش کنید.

در صورت عدم وجود مقاله اصلی آمیک می‌توانید پیشنهادات خود را در صفحه پیشنهاد ثبت کنید.

بایگانی

بحث‌ها درباره آمیک‌های پیشنهادی حداقل یک هفته به طول می‌انجامند؛ در صورت وجود اجماع ضمنی، آمیک پیشنهادی می‌تواند در هفته‌های آمیک ثبت شود. پیشنهاداتی که بعد از یک ماه نظرخواهی، موفق یا ناموفق جمع‌بندی نشوند؛ جمع‌بندی نرم خواهند شد. قبل از جمع‌بندی پیشنهادات لطفا طریقه جمع‌بندی را مطالعه کنید.

برای بردن آمیک واجد شرایط به هفته مورد نظر، آن را بایگانی کنید و کنار آن سال و هفته را ذکر کنید. سپس متن (و تصویر) مربوط را در زیرصفحهٔ آمیک آن هفته و سال به کار بگیرید.