بحث:میدان امام علی: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatemi (بحث | مشارکت‌ها)
←‏نظرخواهی برای انتقال [[میدان امام علی]] به [[میدان عتیق]]: جمع‌بندی: اجماع بر ماندن بر نام کنونی است.
خط ۲۳: خط ۲۳:


==نظرخواهی برای انتقال [[میدان امام علی]] به [[میدان عتیق]]==
==نظرخواهی برای انتقال [[میدان امام علی]] به [[میدان عتیق]]==
{{بسته|ناموفق=بله}}
:اجماع بر ماندن بر نام کنونی است. <span style="font-family:Calibri; color:#060; text-shadow: 0px 0px 0.11em #F00; font-size:14.1pt">[[User:fatemi#top|ح.فاطمی]]</span><span style="font-family:Calibri; #F0F; font-size:12pt"><small><sup>«[[User talk:fatemi#top|ب]]»</sup></small></span> <small>۱۶ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۴۵ (ایران)</small> ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۱۵ (UTC)


*'''مقاله مبدا''': {{مقاله|میدان امام علی}}
*'''مقاله مبدا''': {{مقاله|میدان امام علی}}
خط ۴۸: خط ۵۰:


به نظر بنده بهتر است همین نام «میدان امام علی» بماند و در قسمت نام های پیشین، «میدان عتیق»، «میدان کهنه» و «سبزه میدان» ذکر شود. هر چند من به عنوان یک اصفهانی، نام «میدان عتیق» را بسیار بیشتر می پسندم ولی خب بنا به هر دلیلی این تغییر نام شکل گرفته است. [[کاربر:Erfan.iceboy|Erfan.iceboy]] ([[بحث کاربر:Erfan.iceboy|بحث]]) ‏۳۰ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۰۵ (UTC)
به نظر بنده بهتر است همین نام «میدان امام علی» بماند و در قسمت نام های پیشین، «میدان عتیق»، «میدان کهنه» و «سبزه میدان» ذکر شود. هر چند من به عنوان یک اصفهانی، نام «میدان عتیق» را بسیار بیشتر می پسندم ولی خب بنا به هر دلیلی این تغییر نام شکل گرفته است. [[کاربر:Erfan.iceboy|Erfan.iceboy]] ([[بحث کاربر:Erfan.iceboy|بحث]]) ‏۳۰ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۰۵ (UTC)
{{پایان بسته}}

نسخهٔ ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۱۵

نام مقاله

این میدان با نام میدان امام علی (ع) در اصفهان شناخته میشود نه میدان عتیق؛ خواهشا اصلاح شود... Erfan (بحث) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)پاسخ

در بیشتر منابع نوشتاری از آن با عنوان میدان عتیق یاد شده است. م.سپنتا  گفتگو  ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۱۲ (UTC)پاسخ

در تمام تابلو های اصفهان و در تمام نقشه ها، نام این میدان به میدان امام علی (ع) تغییر یافته است.دلیلش هم به گفته ی دکتر سقاییان نژاد،شهردار اصفهان، وجود هیئتی به نام امام علی (ع) در اطراف این میدان بود که به درخواست آنها مبنی بر تغییر نام میدان عتیق" به "امام علی (ع)" موافقت شد. ار مهر بخوانید: « ... میدان کهنه ای که رئیس مجلس از آن نام می برد، در میان فرهنگ دوستان و کارشناسان میراث فرهنگی به عنوان میدان عتیق و در میان مردم محلی، کهنه و یا کهن شهرت دارد منتها در فهرست میراث ملی، پرونده میراث جهانی میدان نقش جهان و مسجد جامع اصفهان نیز از این میدان با نام میدان عتیق یاد شده است. اما از آنجا که مشکلات حقوقی ما بین سازمان میراث فرهنگی و مدیریت شهری وجود داشت، میدان عتیق در اواسط پروژه به میدان امام علی(ع) تغییر نام داد.  »[۱] Erfan (بحث) ‏۱ مه ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۲۷ (UTC)

چه کسی باید نام را تغییر بدهد؟ لطفا اقدام کند...Erfan (بحث) ‏۷ مهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۴۰ (UTC)پاسخ

این میدان از قدیم با نام میدان عتیق شناخته شده است. لطفا آن را انتقال دهید. با سپاس Mehregaan (بحث) ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ

تصویر

مطمئنید تصویر مربوط به میدان کهنه است؟ شبیه نقش‌جهان به‌نظر می‌رسد. mOsior (بحث) ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۵۵ (UTC)پاسخ

میدان کهنه‌ای دیگر وجود ندارد، نگاره مربوط به میدان امام علی است. -- آرمانب ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۵۶ (UTC)پاسخ
درست است الان متوجه شدم. تصورم از میدان، یک دایره بود... میدان‌های اصفهان ظاهراً همه مستطیلند؛) mOsior (بحث) ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۵:۰۱ (UTC)پاسخ

نظرخواهی برای انتقال میدان امام علی به میدان عتیق

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
اجماع بر ماندن بر نام کنونی است. ح.فاطمی«ب» ۱۶ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۴۵ (ایران) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۱۵ (UTC)پاسخ
این میدان از قبل وجود داشته و تنها احیا یا بازسازی شده است. Mehregaan (بحث) ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۰۹ (UTC)پاسخ
این میدان ۸۰۰ سال قدمت داره. آخه نمیشه که یهو اسمش بشه امام علی؟! Mehregaan (بحث) ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۳۱ (UTC)پاسخ
موضوعی که میدان ۸۰۰ ساله است در میدان عتیق پرداخته میشود، موضوعی که میدان جدید است در میدان امام علی پرداخته شود؛ توجه کنید صرفا نام تغییر نکرده است، کلا معماری، فضا و کاربری عوض شده است؛ آری اگر مثل میدان شاه فقط یک تغییر نام بود تفسیر شما درست بود.-- آرمانب ‏۱۸ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۳۸ (UTC)پاسخ
@Sunfyre: ممنون. Mehregaan (بحث) ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۱:۰۶ (UTC)پاسخ
  • مخالف با توجه به دلایل کاربر:Sunfyre دو موضوع جدا هستند. کاوه خوشحال (بحث) ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۷:۴۸ (UTC)پاسخ
  • مخالف این میدان یکی از قدیمی ترین میدان های جهان است و شهرداری مرمت و بازسازی گسترده ای در آن انجام داد به گونه ای که حتی زیرگذری همانند زیرگذر امام رضا (زیر حرم امام رضا (ع)) زیر این میدان ساخته شد ولی بافت تاریخی این میدان همچنان حفظ شده است. با این حال باید به سه نکته توجه داشت:
  • یکم مردم شهر از چه نامی استفاده میکنند؛ در اصفهان با توجه به اینکه وضع ظاهری میدان بهبود چشمگیری کرده (انگار پروژه جدیدی بوده است!) آن را با نام میدان امام علی میشناسند ولی کاسبان و ... همچنان از «سبزه میدان» و کمتر از آن، از «میدان کهنه» استفاده میکنند. (میدان عتیق بسیار کم استفاده میشود.) با توجه به قوانین ویکیپدیا، نامی که رایج است در اولویت قرار دارد.
  • دوم این میدان در تمام شهر با تابلو «میدان امام علی» راهنمایی شده است؛ استفاده از نامی دیگر باعث سردرگمی مسافران داخلی و حتی خارجی خواهد شد.
  • سوم این تغییر نام همانند دیگر تغییر نام ها به مرور زمان و حتی کمتر از گذشت یک دهه، به نام اصلی آن اثر در ذهن مردم تبدیل میشود. (همانند خیابان داریوش که به خیابان شیخ صدوق تغییر نام پیدا کرد و الآن کمتر کسی حتی نام قبلی آن را به خاطر دارد!) بنابراین این تغییر نام بیهوده است.

به نظر بنده بهتر است همین نام «میدان امام علی» بماند و در قسمت نام های پیشین، «میدان عتیق»، «میدان کهنه» و «سبزه میدان» ذکر شود. هر چند من به عنوان یک اصفهانی، نام «میدان عتیق» را بسیار بیشتر می پسندم ولی خب بنا به هر دلیلی این تغییر نام شکل گرفته است. Erfan.iceboy (بحث) ‏۳۰ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۰۵ (UTC)پاسخ

  1. خبرگزاری مهر