ورلین فلیجر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ورلین فلیجر (متولد ۱۹۳۳) نویسنده، ویراستار و استاد بازنشسته در دپارتمان زبان انگلیسی در دانشگاه مریلند در کالج پارک است که در آن دوره‌هایی را در اسطوره‌شناسی تطبیقی، ادبیات قرون وسطی و آثار جی آر آر تالکین تدریس می‌کرد. او به عنوان یک محقق تالکین شناخته شده است، به ویژه برای کتاب هایش نور پراکنده شده و پرسشی از زمان . او چهار بار جایزه بورس تحصیلی اسطوره‌ای را برای کارش بر روی نوشته‌های تالکین در سرزمین میانی دریافت کرده است.

زندگینامه[ویرایش]

فلیجر دارای مدرک کارشناسی ارشد (۱۹۷۲) و دکترا (۱۹۷۷) از دانشگاه کاتولیک آمریکا است و از سال ۱۹۷۶ با دانشگاه مریلند مرتبط بوده است. در سال ۲۰۱۲ با بازنشستگی از تدریس در مریلند، فلیجر شروع به تدریس آنلاین مطالعات آرتورین در دانشگاه سیگنوم کرد . [۱] [۲]

معروف‌ترین کتاب‌های او نور خرد شده: آرم‌ها و زبان در دنیای تالکین (۱۹۸۳؛ ویرایش اصلاح‌شده، ۲۰۰۲) است، که استدلال می‌کند که نور موضوع اصلی اسطوره‌های تالکین در سرزمین میانی است. یک سوال زمان: جاده ای به پری اثر جی. آر. آر. تالکین ، که در سال ۱۹۹۸ جایزه میتوپوئیک را برای مطالعات اینکلینگز دریافت کرد. [۳] و موسیقی منقطع: ساخت اسطوره تالکین (۲۰۰۵). [۴] برادفورد لی ادن، محقق تالکین، نور پراکنده را به عنوان «مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب در مورد زبان و موسیقی در آثار تالکین» توصیف می‌کند و در مورد چگونگی در هم تنیده شدن این دو به عنوان «موضوعات مرکزی» در سراسر کتاب سیلماریلیون بحث می‌کند.


کتاب ها[ویرایش]

ویراستاری شده

منابع[ویرایش]

  1. "Verlyn Flieger". Retrieved 28 June 2020.
  2. "Verlyn Flieger". Signum University. Retrieved 28 June 2020.
  3. "Mythopoeic Awards 1998". Mythopoeic Society. 1998. Retrieved 28 June 2020.
  4. "Verlyn Flieger". Google Scholar. Retrieved 28 June 2020.