ورزشگاه جزایر فالکلند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورزشگاه جزایر فالکلند
Map
آدرسمار دل پلاتا-استان بوئنوس آیرس
آرژانتین
گنجایش
7,666 بسکتبال
8,000 (ظرفیت کامل)
تنیس: 9,800
گشایش۱۹۹۵
استفاده‌کنندگان
Peñarol Mar del Plata

مرکز ورزشی جزایر فالکلند یک سالن سرپوشیده واقع در مار دل پلاتا، آرژانتین است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. این کشور واجد شرایط میزبانی از ورزش‌هایی مانند بسکتبال، هندبال، والیبال و تنیس و همچنین برگزاری هر نمایشگاه است. بازی‌های بسکتبال دسته اول لیگ بسکتبال آرژانتین در این ورزشگاه انجام می‌شود.

این ورزشگاه متعلق به مجموعه ورزشی تئودورو برونزینی است.

نام این ورزشگاه نشان دهنده ادعای حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس (جزایر فالکلند) است.

امکانات[ویرایش]

این استادیوم دارای فضای ورزشی ۶۵×۴۸ متر با کف شناور ۲۴×۴۳ متر است

تمامی زیرساخت‌های بهداشتی، رختکن باشگاه، سرویس غذا و غیره، دارای مناسب سازی‌های ویژه برای افراد معلول می‌باشد. مجهز به گرمایش و تهویه هوا، به علاوه شبکه ای از ۲۸ بلندگو. تا سال ۲۰۰۸ دارای یک ویدئو وال بود و تنها استادیوم در کشور بود که دارای آن بود، اما نیاز به افزایش تعداد صندلی‌ها برای اجرای جام دیویس باعث شد که ویدئو وال حذف شود تا با صندلی‌های بیشتری جایگزین شود. این ورزشگاه در ابتدا می‌توانست ۶۴۸۲ تماشاگر را در خود جای دهد. اما برای اجرای جام دیویس ۲۰۰۸ صندلی‌های جدیدی اضافه شد. در حال حاضر، استادیوم دارای ۷۶۶۶ صندلی است، اگرچه در شرایط اوج (با تماشاگرانی که روی پله‌ها می‌نشینند) ممکن است حدود ۸۰۰۰ نفر داشته باشد. همچنین اتاق داوران و بازیکنان، اتاق کنفرانس، امکانات دوش و ماساژ را دارد.

تاریخچه[ویرایش]

ورزشگاه جزایر فالکلند در اصل برای بازی‌های پان آمریکا در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. علاوه بر این، از آن برای نمایش‌های صحنه، کنسرت‌ها در تابستان استفاده می‌شود

این ورزشگاه به عنوان میزبان فینال جام دیویس ۲۰۰۸ (اسپانیا - آرژانتین) که از ۲۱ تا ۲۳ نوامبر ۲۰۰۸ برگزار می‌شد، انتخاب شد. برای این مسابقه، ظرفیت به ظرفیت ۹۸۰۰ تماشاگر افزایش یافت. با این حال، پس از پایان ظرفیت‌ها دوباره به تعداد ۷۶۶۶ صندلی بازگشت.

رویدادهای برگزار شده[ویرایش]

ورزشی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

[۱][۲][۳]

  1. "Quilmes se muda al Polideportivo". www.laliganacional.com.ar (به اسپانیایی). Retrieved 2022-08-15.
  2. «Davis Cup - News Article». web.archive.org. 2008-10-12. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ اكتبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در 2022-08-15. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  3. "Error 404 | Sitio Oficial del Municipio de General Pueyrredon". www.mardelplata.gov.ar (به انگلیسی). Retrieved 2022-08-15.