وات های-فای؟

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وات های-فای؟
سردبیرمدیر محتوا: جو کاکس،

سردبیر: آلستر استیونسون، تدوینگر: جاناتان ایوانز، ویراستار هنری: اندرو کوتل، تدوینگر: کریس برک، معاون سردبیر: اندی مدن، سردبیر: بکی رابرتز، ویراستار فنی: کتان بارادیا، تدوینگر تلویزیون و ای‌وی: تام پارسونز، ویرایشگرهای های-فای: کاشفیا کبیر،

نویسندگان کارکنان: روبن سیرچلی، لوئیس امپسون،
دسته‌بندیمجله و وب سایت فناوری مصرف‌کننده
بسامد۱۳ شماره در سال، وب سایت روزانه
قطعدیجیتال و چاپ
شمارگانمیانگین ۸۷۳ در هر شماره ۶۷۰۹۶۰۹۳ کاربر (ژانویه-دسامبر ۲۰۲۱)
ناشرآینده
سال بنیان‌گذاری۱۹۷۶
وبگاه
شاپا۰۳۰۹-۳۳۳۶

وات های-فای؟ (به انگلیسی: What Hi-Fi) وب سایت و مجله‌ای است که توسط فیوچر پی‌ال‌سی منتشر می‌شود. این مجله یک راهنمای خرید استفاده از لوازم الکترونیکی است که حاوی اخبار، بررسی‌ها و ویژگی‌های های-فای، سینمای خانگی، تلویزیون و صدای خانگی است. وب سایت وات های-فای؟ روزانه به روز می‌شود و در سال مجله وات های-فای سیزده بار منتشر می‌شود.

مجله وات های-فای؟ در مورد بلندگوهای استریو، تلویزیون‌ها، تقویت‌کننده‌ها، هدفون‌ها، نوارهای صوتی، پروژکتورها، تبلت‌ها و صفحه‌های گردان می‌نویسد. برندهای معرفی‌شده در وب سایت این مجله عبارتند از باورز اند ویلکینز، کی‌ئی‌اف، نایم، ال‌جی کرپوریشن و سونی است.

بررسی‌ها در مراکز تست اختصاصی، که در حال حاضر در لندن، ریدینگ اند بت است، نوشته می‌شوند.[۱]

این مجله ۹ نسخه بین‌المللی دارد و ناشر آن ادعا می‌کند که مجموع خوانندگان آن بیش از یک میلیون در هر شماره است.[۲] وات های-فای؟ دارای یک وب‌سایت و یک کتابخانه به‌روزرسانی شده‌است شامل بررسی‌های سخت‌افزار صوتی و تصویری، به‌علاوه اخبار، ویژگی‌ها، توصیه‌ها و نظرات تیم تحریریه. در طول سال ۲۰۱۷، این وب سایت را بیش از ۲۴میلیون کاربر منحصر به فرد دریافت کردند.

وات های-فای؟ به مبلغ ۱۴ میلیون پوند توسط هیمارکت به فیوچر پی‌ال‌سی فروخته شد.[۳]

تاریخچه[ویرایش]

اولین شماره مجله وات های-فای؟ توسط گروه رسانه هیمارکت در بریتانیا در سال ۱۹۷۶ منتشر شد، با قیمت ۳۵هزار پوند و قول داد که «تنها مجله‌ای باشد که هر واحد های-فای موجود در بازار را فهرست و قیمت گذاری کند».[۴]

مجله بر روی تجهیزات های-فای برای مخاطبان اصلی متمرکز بود، صفحه‌های گردان و کارتریج‌ها را به منظور استفاده در خانه به مردم توصیه می‌کرد، علاوه بر این محصولات «صوت و تصویر»، از جمله اولین دستگاه‌های ضبط ویدیو را نیز پوشش می‌داد.

منابع[ویرایش]

  1. "About What Hi-Fi?". What Hi-Fi?. 3 March 2022. Retrieved 2022-12-14.
  2. "What Hi-Fi? Sound and Vision". Haymarket Media Group. Archived from the original on 2008-08-19.
  3. "Future To Acquire Five Specialist Titles From Haymarket Media Group". Future (به انگلیسی). 2018-03-21. Archived from the original on 27 February 2021. Retrieved 2018-12-17.
  4. Cox, Joe (2016-09-15). "That Was Then... The first issue of What Hi-Fi?". What Hi-Fi?.

پیوند به بیرون[ویرایش]