هوندا کلیک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هوندا کلیک
سازندهآسترا هوندا موتور
نام دیگرهوندا واریو
شرکت مادرهوندا
تولید۲۰۰۶–اکنون
مونتاژاندونزی: کیکارانگ، جاوه غربی (خط تولید کیکارانگ پی‌تی آسترا هوندا موتور)؛ سانتر، جاکارتا (خط تولید سانتر پی‌تی آسترا هوندا موتور)
ردهاسکوتر
موتور۱۲۴٫۸ سی‌سی ۴ استروک، میل‌سوپاپ بالاسری، آب‌خنک، eSP
قدرت۱۱٫۱ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور۱۰٫۸ نیوتن-متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
ترمزجلو: ترمز دیسکی
عقب: مکانیکی پیشرو
تایرهااندازه تایر جلو
80/90 – 14 M/C 40P
اندازه تایر عقب
90/90 – 14 M/C 46P
بلندی صندلی۷۶۹ میلی‌متر

هوندا کلیک (به انگلیسی: Honda Click) با نام اصلی هوندا واریو که در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ایران با نام هوندا کلیک شناخته می‌شود، یک موتورسیکلت اسکوتر ژاپنی برای کمپانی هوندا است که توسط آسترا هوندا موتور در اندونزی از سال ۲۰۰۶ تولید می‌شود. این اسکوتر برای پیش‌بینی افزایش جمعیت اسکوترهای اتوماتیک در بازار موتورسیکلت اندونزی در نظر گرفته شده‌است.[۱] در انواع مختلف با ظرفیت موتورهای ۱۰۸٫۰ سانتی‌متر مکعب (۶٫۵۹ اینچ مکعب) تا ۱۵۷٫۰ سانتی‌متر مکعب (۹٫۵۸ اینچ مکعب) ظاهر شده‌است.

هوندا کلیک ۱۲۵آی برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و به دلیل موتور کارآمد و تجربه سواری راحت به سرعت محبوبیت پیدا کرد. این موتور برای پاسخگویی به مسافران شهری طراحی شده که به دنبال یک وسیله حمل و نقل راحت و مقرون‌به‌صرفه هستند و در آسیا و به‌خصوص در تایلند بسیار محبوب است.همچینن سرعت تایین شده این اسکوتر اتوماتیک ژاپنی ۷۰ کیلومتر تایین شده است البته که قابلیت بیشتر رفتن را دارد ولی از شرکت تولید کننده تا حداکثر ۷۰ کیلومتر محدود شده است.

منابع[ویرایش]

  1. "Sejarah Honda Vario Dari Generasi ke Generasi". Cengkareng Motor. 21 December 2015.