هر طور خدایان بخواهند (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هر طور خدایان بخواهند
کارگردانتاکاشی میکه
تهیه‌کنندهیوسوکهایشیگورو
شیگجی مائدا
میساکو ساکا
هیساشی اوسویی
نویسندههیرویوکی یاتسو
بر پایههر طور خدایان بخواهند
اثر مونه‌یوکی کانه‌شیرو
و آکجی فوجیمورا
بازیگران
موسیقیکوجی اندو
فیلم‌بردارنوبویاسا کیتا
تدوین‌گرکنجی یاماشیتا
توزیع‌کنندهتوهو
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-۱۰-۱۸) (جشنواره فیلم رم[۱])
  • ۱۵ نوامبر ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-۱۱-۱۵) (ژاپن)
مدت زمان
۱۱۷ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی
فروش گیشه۱٬۹ میلیون دلار

هر طور خدایان بخواهند (ژاپنی: (神さまの言うとおり هپبورن: Kami-sama no Iu Tōri؟) یک فیلم در ژانر ترسناک فراطبیعی به کارگردانی تاکاشی میکه و محصول سال ۲۰۱۴ کشور ژاپن است. این فیلم بر اساس بخش نخست آرک داستانی مجموعه مانگایی به همین نام اثر مونه‌یوکی کانه‌شیرو و آکجی فوجیمورا به رشته تحریر درآمده است. داستان فیلم دربارهٔ گروهی از دانش‌آموزان آموزش متوسطه است که به ناچار مجبور به انجام یک بازی مرگبار می‌شوند بدون آنکه بدانند چرا، چگونه و چه کسی پشت این موضوع است. سوتا فوکوشی، هیرونا یامازاکی، ریونوسوکه کامیکی، شوتا سومتانی و میو یوکی بازیگران فیلم هستند.

هر طور خدایان بخواهند در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۴ در کشور ژاپن به نمایش درآمد. این فیلم توسط فانیمیشن در ایالات متحده نیز منتشر شد.

بازیگران[ویرایش]

جنجال[ویرایش]

در سال ۲۰۲۱، مجموعه تلویزیونی کره‌ای بازی مرکب به کپی‌برداری از این فیلم متهم شد. هر دوی این آثار با محوریت بازی‌های کودکانه و با مجازات مرگ شکل گرفته‌اند. هوانگ دونگ هیوک، سازنده و نویسندهٔ بازی مرکب، مدعی شد که داستان این مجموعه را در سال ۲۰۰۹ نوشته‌است و هر گونه شباهتی کاملاً تصادفی است و هیچ‌یک از طرفین سرقت نکرده‌است.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Jay Weissberg. "&#۸۲۱۶;As the Gods Will&#۸۲۱۷; Review: Takashi Miike&#۸۲۱۷;s Latest Splatterfest &#۱۲۴; Variety". variety.com. Retrieved 2016-11-19.
  2. "'Squid Game' director reacts to plagiarism accusations: 'Not applicable'". www.thenews.com.pk (به انگلیسی). Retrieved 2021-10-19.

پیوند به بیرون[ویرایش]