نیمه‌عمر: نیروی مهاجم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیمه جان: نیروی مهاجم
توسعه‌دهنده(ها)شرکت ولو
گیرباکس سافتور
ناشر(ها)سییرا
طراح(ـان)رندی پیچفورد
آهنگساز(ان)Ben Houge ویرایش این در ویکی‌داده
سرینیمه‌جان
موتورگلداس‌آرسی
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز، اواس ده، لینوکس
تاریخ(های) انتشارNA ۱۰ نوامبر، ۱۹۹۹
EUR ۱۵ نوامبر، ۱۹۹۹
ژانر(ها)تیراندازی اول شخص
حالت(ها)یک نفره، چندنفره
رسانهلوح فشرده، دانلود
گروه سنیCERO: D
ESRB: M
PEGI: +۱۶

نیمه‌جان: نیروی مهاجم (به انگلیسی: Half-Life: Opposing Force) یک بازی ویدئویی علمی تخیلی به سبک تیراندازی اول شخص است که توسط شرکت ولو ساخته شده است. بازی توسط گیرباکس سافتور و شرکت ولو ساخته شده و سییرا اینترتینمنت آن را در ۱۰ نوامبر ۱۹۹۹، برای مایکروسافت ویندوز منتشر نمود. نیروی مهاجم نخستین بسته تکمیلی برای بازی نیمه‌جان به شمار می‌رفت که اولین بار در آوریل ۱۹۹۹ رونمایی شد. رندی پیچفورد طراح اصلی بازی معتقد بود که گیرباکس سافتور برای اینکه شرکت ولو بتواند تمرکز خود را به کارهای آینده خود بدهد، کار ساخت این نسخه را به عهده گرفته است.

منابع[ویرایش]

  • ویکی‌پدیای انگلیسی
  • قسمتی از بازی

داستان[ویرایش]

داستان بازی از دید یک سرجوخه نظامی روایت میگردد که برای نابودی آزمایشگاه Black Mesa فرستاده شده است.

ادرین شپرد در یک بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری با مهندس دکتر سرباز درحال حرکت هستند که یکدفعه مورد حمله موجودات جهش یافته قرار میگیرند و بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری سقوط میکند. او خودرا درحالی پیدا میکند که تمام هم رزمانشم مرده اند. دانشمندی به او میگوید میتواند با رادیو ارتباط برقرار کند و از وضع انها مطلع شود.

پس از اتفاقات و ارتباط گرفتن او به پایگاه نظامی میرود و با فرمانده عملیات حرف میزند. فرمانده میگوید بهتر است گوردون فریمن را فراموش کنی و از اینجا دور شویم. در همین حین جی من در خروجی را بسته و شپرد ناچار به رفتن به دنبال فریمن میرود.

درهمین حین جی من بمب اتمی Mark 4 nuclear bomb را فعال کرده و شپرد مجبور به خنثی کردن ان میشود.

در همین حین جی من دوباره بمب را فعال میکند و دیگر کسی نمیتواند انرا خنثی کند.

ادرین شپرد درحال شکت Gene worm است که بعد از مرگ Gene worm انفجار عظیمی رخ میدهد و شپرد بیهوش میشود.

او در اخر بازی جی من را مقابل خود در میبیند که در بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری در حال پرواز در بالای بلک میسا است. جی من با بمب اتم انجارا نابود میکند.

در لحظات پایانی جی من به شپرد میگوید: تو همه چی را درمورد من و ازمایشگاه میسا میدانی. وقت ان است که در همین بالگرد بمانی. نه کسی تورا اذیت و نه تو کسی را اذیت میکنی.

در همین حال او در پورتالی میرود.

سرنوشت شپرد نامشخص است. او دستگیر شده و منتظر تصمیم گیری افراد جی من است.

گیم پلی[ویرایش]

نوع بازی اول شخص شوتر است. با توجه به نیمه‌عمر (بازی ویدئویی) اسلحه و مهماتی چون ام۴۰ چاقو دزرت ایگل آچار و Fabrique Nationale M249 Squad Automatic و... اضافه شده که نسبتا تمامی انها قوی هستند. گرافیک بازی خیلی کم افزایش یافته و ما شاهد نیروهای HD هستیم. بازیکن کنترل کامل شخصیت را به دست دارد.

انلاین[ویرایش]

همچنین بخش انلاین بازی در دسترس است. در نیمه‌عمر (بازی ویدئویی) فقط قسمت دث‌مچ در دسترس بود. اما گیرباکس سافت‌ور حالت Capture the flag (گرفتن پرچم) را اضافه کرده است. شما فقط با خرید نسخه اورجینال از استیم میتوانید انلاین بازی کنید.

وضعیت فعال بودن[ویرایش]

در این روزها تعداد کمی از سرورها بازیکن دارند یا سروری وجود ندارد. اما هنوز افراد قدیمی هستند که در سرورها بازی میکنند و حالت های مختلفی را تجربه میکنند. بد نیست شماهم تجربه کنید.