مگ (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مگ
پوستر فیلم
کارگردانجان ترتل‌تاب
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویس
بر پایهمگ: رمانی از ترس عمیق
اثر استیو آلتن
بازیگران
موسیقیهری گرگسون-ویلیامز
فیلم‌بردارتام استرن
تدوین‌گراستیون کمپر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهبرادران وارنر[۲]
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ اوت ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-08-۱۰) (ایالات متحده)[۳]
مدت زمان
۱۱۳ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا[۴]
چین
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۳۰ میلیون دلار[۵]
فروش گیشه۵۳۰٫۲ میلیون دلار[۶]

مگ (انگلیسی: The Meg) یک فیلم آمریکایی-چینی در سبک اکشن علمی–تخیلی به کارگردانی جان ترتل‌تاب است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط دن جورجاریس، جان هوبر و اریک هوبر بر اساس رمان مگ: رمانی از ترس عمیق (۱۹۹۷)، نوشته استیو آلتن به رشته تحریر درآمده‌ است. از بازیگران آن می‌توان به جیسون استاتهام، لی بینگ‌بینگ، رین ویلسون، روبی رز، وینستون چائو و کلیف کرتیس اشاره کرد. مگ در ۱۰ اوت ۲۰۱۸، در ایالات متحده و چین به نمایش درآمد.

دنباله‌ای به نام مگ ۲: گودال در ۴ اوت ۲۰۲۳ منتشر شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان فیلم بر محور گروهی از دانشمندان می‌چرخد که در درازگودال ماریانا گونه‌های جدیدی را کشف می‌کنند. در بین این موجودات، یک گونه از کوسه‌های غول پیکر (مگالودون) به نام مگ وجود دارد، موجودی که میلیون‌ها سال تصور می‌شد منقرض شده‌است. جوناس تیلور کاپیتان نیروی دریایی برای کمک به ایستگاه تحقیقاتی فراخوانده می‌شود، اما خیلی زود هیولا فرار می‌کند و در مسیرش همه چیز را نابود می‌کند، به این ترتیب یک مسابقه با زمان برای متوقف کردن آن آغاز می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ Frater, Patrick (October 13, 2016). "China to Get First Release of Shark Thriller 'Meg'". Variety. Retrieved December 19, 2016.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ ۲٫۴ ۲٫۵ ۲٫۶ "Film releases". Variety Insight. Retrieved November 15, 2016.
  3. McNary, Dave (March 2, 2017). "Jason Statham's Shark Thriller 'Meg' Swims Back Five Months". Variety. Retrieved September 17, 2017.
  4. "The Meg (2018)". AllMovie. Retrieved April 10, 2018.
  5. Frater, Patrick (March 3, 2017). "Warner's 'Meg' Helps Launch New Zealand's Kumeu Film Studio (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved September 17, 2017.
  6. "The Meg (2018)". Box Office Mojo. Retrieved December 22, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]