مهدی صفایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مهدی صفای و سهیل بهرآسمانی
زادهٔ۴ فروردین ۱۳۵۶
کرمانشاه
محل زندگیتهران، ایران
ملیتژاپنی
پیشهورزشکار، مربی ورزشی، مدرس دانشگاه
شناخته‌شده برایکارآفرین برتر ملی
همسر(ها)ندارد
افتخارات۱۱ دوره کارآفرین برتر ملی

مهدی صفایی (متولد ۴ فروردین ۱۳۵۶، کرمانشاه) کارآفرین برتر ملی و قهرمان سابق کیک بوکسینگ جهان،[۱][۲] مربی ورزشی و مدرس دانشگاه اهل ایران است.[۳][۴] وی تاکنون یازده بار عنوان کارآفرین ملی را کسب کرده‌است.[۵][۶][۷]

زندگی‌نامه[ویرایش]

خوش‌پوشی با گران پوشی متفاوت است در حالیکه امروز چنین جا افتاده که برند پوشی معیار خوش‌پوشی است و این در حالیست که هر فردی می‌تواند با آشنایی به فرهنگ رنگ و پوشش نمادی از زیبایی و جذابیت باشد.[۵]

در گفت و گو اختصاصی با ایرنا

مهدی صفایی در ۴ فروردین ۱۳۵۶ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.[۸] وی دانش‌آموخته دانشگاه و دارای دکتری DBA است. به مدت ۴ سال در کشور امارات و چند کشور اروپایی دوره‌های تخصصی تشریفات، مراقبت و بادیگارد و دوره‌های مکمل بین رشته‌ای مثل شخصیت‌شناسی و مدیریت و زبان بدن گذراند.[۹][۱۰] وی هم‌اکنون مدرس حوزه کسب و کار است.[۱۱] او همچنین سفیر صلح جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کل کشور است.[۱۲][۱۳]

مستند[ویرایش]

تاکنون پنج بار از زندگی او مستند ساخته شده‌است.[۱۴] در قسمتی از مجموعه مستند «یکی از ما» به زندگی او پرداخته شد.[۱۵] در مستندی دیگر که به صورت جداگانه زندگی پوران درخشنده نیز ساخته شده بود در جشنواره سینما حقیقت اکران شد.

وی در این باره گفته‌است:[۱۴]

شغل و حرفه[ویرایش]

صفایی به مدت هفت سال (تا سال ۱۳۹۹) به‌عنوان کارآفرین برتر کشور معرفی شده‌است.[۱۶][۱۷][۱۸] او مؤسس و مدیر هلدینگ کانسپت با نه زیر مجموعه است که در زمینه معماری، تشریفات، سینما، بازرگانی، تجارت، تبلیغات، مشاوره برندینگ مارکتینگ و آموزش فعال است.[۱۹][۹] دوره‌های مراقبت از سیستم مراقبت و بادیگارد را در امارات و آلمان دیده‌است.[۲۰]

ورزش[ویرایش]

از ۱۱ سالگی در رشته کیوکوشین کاراته، کونگ‌فو و پس از آن در تاپ کاراته که بعد از آن به کیک بوکسینگ تبدیل شد فعالیتش را شروع کرد.[۲۱] مدتی در رشته تای چی زیر نظر حسین داداشی، بنیان‌گذار ووشو در ایران آموزش دیده‌است.[۲۱] [۲۲][۲۳][۴][۱۰] او همچنین مربی تخصصی پلیس امارات و همچنین مربی بدنساز تیم ملی فوتبال ایران[۲۴] بوده‌است.[۲۵][۱۳][۸][۲۶][۲۷][۲۸][۲۹][۳۰][۳۱]


هلدینگ کانسپت[ویرایش]

گروه کانسپت که تشریفات، مراقبت و همراهی افراد سرشناس را بر عهده دارد توسط او راه اندازی و مدیریت می‌شود.[۳۲][۳۳][۳۴]تیم کانسپت با ۸ نفر کار خود را شروع کرد و پس از ۱۵ سال فعالیت تعدادشان به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در کشور می‌رسد.[۲۲][۳۵][۳۶][۳۷] اعضا این گروه دوره‌های مختلفی از جمله درگیری، حفاظت، مراقبت، تشریفات، شخصیت‌شناسی، زبان بدن و … را سپری کرده‌اند.[۲۱]

تدریس[ویرایش]

بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در کشور امارات رشته کیک بوکسینگ را تدریس کرده‌است.[۲۱] وی در حال حاضر مدرس کارآفرینی در دانشگاه است.[۱۴]

افتخارات[ویرایش]

[۱۳][۴][۱۰][۳۸][۳۹]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «روزنامه شهروند». shahrvand-newspaper.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  2. «روزنامه خراسان». www.khorasannews.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  3. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | (۱۳۹۵-۰۴-۲۵). «نسبت فامیلی پرستو گلستانی با شاعر بزرگ/ انگشتری عقیق و شمشیر ژاپنی به موزه «دورهمی» رسید + فیلم». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ ۴٫۲ «مهدی صفایی: ما ذهن، ایده، اجرا و فروش را داریم ولی نمایش را نداریم / از چرایی لباس مشکی بادی‌گاردها تا تلنگر رسانه‌ای به مدیران عرصه مد و لباس در گفت‌وگو با کارآفرین برتر کشور». خبرگزاری هنر ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ گیلان. «خوش‌پوشی با گران‌پوشی متفاوت است». گیلان. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.[پیوند مرده]
  6. «مهدی صفایی کارآفرین برتر در «مهمانخانه» | شبکه چهار». tv4.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  7. «Magiran | روزنامه وطن امروز (1392/12/10): قهرمان کیک بوکسینگ دستیار کی روش!». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ «همایش استراتژی موفقیت در دانشگاه خیابانی در رشت برگزار می‌شود». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | (۱۳۹۶-۰۵-۳۰). «هنرمندانی که بادیگارد دارند + عکس». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  10. ۱۰٫۰ ۱۰٫۱ ۱۰٫۲ «کارآفرینی برای بچه‌غول‌ها!». ایسنا. ۲۰۱۸-۰۵-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  11. شهبندی. «عوامل مؤثر بر عملیاتی شدن ایده‌های کسب و کار». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  12. «همایش استراتژی موفقیت در دانشگاه خیابانی در رشت برگزار می‌شود». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۶-۲۳.
  13. ۱۳٫۰ ۱۳٫۱ ۱۳٫۲ «نشست صمیمانه با کارآفرین برتر مهدی صفایی». www.usb.ac.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  14. ۱۴٫۰ ۱۴٫۱ ۱۴٫۲ «مهدی صفایی: ما ذهن، ایده، اجرا و فروش را داریم ولی نمایش را نداریم / از چرایی لباس مشکی بادی‌گاردها تا تلنگر رسانه‌ای به مدیران عرصه مد و لباس در گفت‌وگو با کارآفرین برتر کشور». خبرگزاری هنر ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  15. «یکی از ما - مواجهه | مستند». www.doctv.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ اوت ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  16. «برآورده کردن آرزوهای کودکان توسط قهرمان کیک بوکسینگ جهان و تیم سنگین وزنش در «ما ایرانی‌ها»». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  17. «با رویکرد رونق تولید و حضور ۱۱ استان کشور؛ نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در رشت برگزار می‌شود». gilanpayam.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  18. «کنفرانس ملی الگوهای نوین کسب‌وکار و کارآفرینی برگزار می‌شود». تجارت‌نیوز. ۲۰۱۸-۰۸-۲۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۹ مه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  19. «روزنامه مردم سالاری: آرزوی طلایی ابوالفضل چگونه برآورده شد؟». www.pishkhan.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  20. «گشتی در مدرسه حفاظت از چهره‌ها!». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۴-۱۱-۰۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  21. ۲۱٫۰ ۲۱٫۱ ۲۱٫۲ ۲۱٫۳ «صفایی: نبی معرف من به فدراسیون و سرمربی تیم ملی بود/ تاپ‌ترین آدمی که در ورزش دیدم کی‌روش است | خبرگزاری فارس». www.farsnews.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  22. ۲۲٫۰ ۲۲٫۱ «چه کسانی از سلبریتی‌ها محافظت می‌کنند؟ | مردان سیاهپوش». همشهری آنلاین. ۲۰۲۲-۰۱-۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  23. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | (۱۳۹۵-۰۴-۲۵). «ماجرای جدایی پرستو گلستانی از همسرش/ انگشتری عقیق و شمشیر ژاپنی به موزه «دورهمی» رسید + فیلم». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  24. «اوجاقی اولین رزمی کار تیم ملی فوتبال نیست» (PDF). روزنامه رویش ملت. ۱۳۹۶-۱۱-۲۹.[پیوند مرده]
  25. «دستیار بوکسور کیروش در جام جهانی». پایگاه اطلاع‌رسانی دیارمیرزا. ۲۰۱۴-۰۲-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  26. «معرفی سخنرانان همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور». امرداد. ۲۰۱۹-۰۲-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  27. «Magiran | روزنامه دنیای اقتصاد (1392/12/10): کی روش درهای تیم ملی را باز کرد». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  28. «Magiran | روزنامه جام جم (1396/11/29): آمده‌ام روحیه جنگندگی فوتبالیست‌ها را بالا ببرم». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  29. «Magiran | روزنامه اعتماد (1396/11/29): بجنگ و پیروز شو». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  30. «Magiran | روزنامه شرق (1396/11/29): کی روش اولین نفر نیست». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  31. «Magiran | روزنامه ایران (1396/11/29): حسین اوجاقی، دستیار جدید کی روش در گفت و گو با «ایران»: چهار فاکتور رزمی را در تقویت می‌کنم». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  32. Behnegarsoft.com (۲۰۱۷-۰۸-۲۱). «هنرمندانی که بادیگارد دارند + عکس و جزییات». جهان نیوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  33. «هنرمندانی که بادیگارد دارند + عکس». قوه قضائیه | خبرگزاری میزان | Mizan Online News Agency. ۱۳۹۶-۰۵-۳۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  34. «پایگاه جامع اطلاع‌رسانی معاونت سیما ::تلویزیون». www.iribtv.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ مه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  35. «هنرمندانی که بادیگارد دارند! +تصاویر». اخبار سینمای ایران و جهان - سینماپرس. ۲۰۱۷-۰۸-۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  36. «فیلم: کدام یک از هنرمندان بادیگارد دارند؟». پایگاه خبری تحلیلی فردا | Farda News. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  37. «در مدرسه بادیگاردهاچه می‌گذرد؟ /عکس». پایگاه خبری تحلیلی فردا | Farda News. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  38. «مهدی صفایی میهمان غرفه "خبرگزاری دانشجو"». snn.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  39. «نمایش خبر ناگفته‌های قهرمان کیک بوکسینگ جهان از اوضاع بادیگارد در کشور». www.iribtv.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ مه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۶.
  40. «رونمایی از تمبر یادبود پوران درخشنده در ششمین جشنواره رمز موفقیت». خبرگزاری ایلنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  41. «مراسم تقدیراز 20 کارآفرین برتر اقتصادی برگزار شد». PANA.IR. ۲۰۲۱-۰۳-۰۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  42. «همایش تخصصی امنیت کسب و کار، پیشگیری حقوقی در قم برگزار شد». www.qomna.com. ۱۳۹۸-۱۰-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.
  43. "تحقق حمایت از تولید ملی و توسعه کارآفرینی - سایر رسانه‌ها از نگاه بینا". اخبار بانک - شبکه اطلاع‌رسانی بانک و بیمه - بینا (به انگلیسی). Retrieved 2022-05-08.
  44. «همایش «تفکر ثروت‌آفرین» در کاشان برگزار شد – کاشان نیوز». دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۰۸.

پیوند به بیرون[ویرایش]