ضربه شانس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ضربه شانس
پوستر فیلم
کارگردانوودی آلن
تهیه‌کننده
نویسندهوودی آلن
بازیگران
فیلم‌بردارویتوریو استورارو
تدوین‌گرآلیسا لپسلتر
شرکت‌های
تولید
  • گریویر پروداکشنز
  • دیپرموث
  • پردیدو پروداکشنز
  • پتیت فلور پروداکشنز
توزیع‌کنندهمتروپولیتن فیلم‌اکسپورت
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۹۳ دقیقه[۱]
کشور
  • فرانسه
  • انگلستان
زبانفرانسوی
فروش گیشه۷٫۲ میلیون دلار[۲]

ضربه شانس یا کودتای شانس (انگلیسی: Coup de chance)[۳] یک فیلم درام و دلهره‌آور فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن با بازی لو دو لاژ، والری لمرسیر، ملویل پوپو و نیلس اشنایدر که در سال ۲۰۲۳ به نمایش درآمد.

داستان[ویرایش]

فیلم داستان جذاب یک زندگی عالی در شهر پاریس را روایت می‌کند. فانی و ژان زندگی شادی دارند و در آپارتمانی لوکس در بالای شهر زندگی می‌کنند. اما همه چیز تغییر می‌کند زمانی که فانی با آلن، دوست دبیرستانی سابق، دوباره ملاقات می‌کند. عشق قدیمی آلن به زندگی آن‌ها وارد شده و روابط به چالش کشیده می‌شود. در این حین، زن به تدریج ناراحت می‌شود و تصمیم می‌گیرد ماجرا را بررسی کند.

فانی و آلن یک رابطه مخفیانه آغاز می‌کنند و همه چیز به نظر می‌رسد که به خوبی پیش می‌رود. اما زن در اوج شب‌های اجتماعی شوهرش، تصمیم به استخدام دو جنایتکار می‌گیرد تا زندگی آلن را مختومه کند. اما این نقشه پیچیده به سرانجامی غیرمنتظره منجر می‌شود که…

ساخت[ویرایش]

فیلمبرداری در اکتبر ۲۰۲۲ در پاریس، فرانسه آغاز شد.[۴][۵]

بازخوردها[ویرایش]

  • این فیلم در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، بر اساس رای ۷۰ منتقد، با میانگین امتیاز ۷٫۱ از ۱۰، دارای ۸۳ درصد محبوبیت است.[۶]
  • در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس رای ۱۶ منتقد، امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ را به فیلم اختصاص داد که نشان‌دهنده نقدهای «عموماً مطلوب» است.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. "Coup de chance". La Biennale di Venezia. Retrieved 12 August 2023.
  2. "Coup de chance (2023)". Box Office Mojo. Retrieved 11 January 2024.
  3. Gleiberman, Owen (4 September 2023). "'Coup de Chance' Review: Woody Allen's Drama of Upper-Middle-Class Murder Is His Best Movie Since 'Blue Jasmine' (or Maybe 'Match Point')". Variety. Retrieved 4 September 2023.
  4. "Woody Allen starts shooting his first French language film". The Local. October 4, 2022. Retrieved February 11, 2023.
  5. Brent, Thomas (October 5, 2022). "Filming for Woody Allen's first-ever all-French film begins in Paris". The Connexion. Retrieved February 11, 2023.
  6. "Coup de Chance". Rotten Tomatoes. Retrieved 14 April 2024.
  7. "Coup de Chance". Metacritic. Red Ventures. Retrieved 8 April 2024.

پیوند به بیرون[ویرایش]