صدای خاموش (مانگا)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
صدای خاموش
جلد اول نسخه مانگا که توسط کودانشا در ژاپن منتشر شد و شویا ایشیدا و شوکو نیشیمیا را نشان می‌دهد.
جلد اول نسخه مانگا که توسط کودانشا در ژاپن منتشر شد و شویا ایشیدا و شوکو نیشیمیا را نشان می‌دهد.
聲の形
(‏Koe no Katachi‏)
ژانردرام[۱]، عاشقانه، برشی از زندگی
مانگا
نویسندهیوشیتوکی اویما
ناشرکودانشا
دستهشونن
انتشار درهفته‌نامه شونن مگزین
پخش اصلی۷ اوت ۲۰۱۳ – ۱۹ نوامبر ۲۰۱۴
شمار کتاب‌ها۷ جلد
فیلم انیمه
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

صدای خاموش (ژاپنی: 聲の形 هپبورن: Koe no Katachi؟) که شکل صدا[۲] نیز ترجمه می‌شود، یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط یوشیتوکی اویما نوشته و مصورسازی شده‌است. این سری برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ توسط انتشارات کودانشا به صورت نسخه مستقل و جداگانه در مجله بساتسو شونن انتشار یافت و سپس به شکل مجموعه‌ای کامل به تعداد هفت جلد تانکوبون از اوت ۲۰۱۳ تا نوامبر ۲۰۱۴ در هفته‌نامه شونن مگزین منتشر شد.[۳][۴] یک فیلم انیمیشنی نیز به همین نام توسط استودیو کیوتو انیمیشن و به کارگردانی نائوکو یامادا بر اساس این مجموعه دستمایه اقتباس سینمایی قرار گرفت و در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۷ در کشور ژاپن به نمایش درآمد.[۵]

داستان[ویرایش]

یک دختر ناشنوای دبستانی به نام شوکو نیشیمیا، پس از انتقال به مدرسه‌ای جدید، در کلاس با پسری به نام شویا ایشیدا آشنا می‌شود. شویا به دلیل اختلال ناشنوایی شوکو، شاگردهای کلاس را در قلدری کردن نسبت به او رهبری می‌کند. با ادامه یافتن زورگویی‌ها، نیشیمیا به اجبار دوباره منتقل می‌شود و بچه‌های کلاس و معلم علیه شویا می‌شوند و شروع به قلدری کردن نسبت به او برای آزار رساندن به شوکو می‌کنند. پس از فارغ‌التحصیل از مدرسه ابتدایی، شوکو و شویا دیگر یکدیگر را ملاقات نکردند، تا زمانی که شویا از گذشته خود پشیمان شده و تصمیم می‌گیرد یک بار دیگر شوکو را ببیند. شویا تلاش می‌کرد تا رفتار ناپسند خود در مدرسه ابتدایی را جبران کند و تبدیل به دوست شوکو شود.

منابع[ویرایش]

  1. Creamer, Nick (August 27, 2015). "A Silent Voice GN 1 - Review". Anime News Network. Retrieved May 12, 2021.
  2. «The Shape of Voice"
  3. "A Silent Voice Manga Has Anime in the Works" (به انگلیسی). Animenewsnetwork. Retrieved November 5, 2017.
  4. "A Silent Voice" (به انگلیسی). Kodanshacomics. Retrieved November 5, 2017.
  5. "A Silent Voice Anime Film's Visual, Teaser Video, Release Date, More Staff Revealed" (به انگلیسی). Animenewsnetwork. Retrieved November 5, 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]