شکست عشقی تورا-سان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شکست عشقی تورا-سان
پوستر فیلم
کارگردانیوجی یامادا
نویسندهیوجی یامادا
آکیرا میازاکی
بازیگرانکیوشی آتسومی
آیاکو واکائو
چیکو بایشو
چیشو ریو
هیسایا موریشیگو
موسیقینائوزومی یاماموتو
فیلم‌بردارتتسوئو تاکاها
تدوین‌گرایوائو ایشی
توزیع‌کنندهشوچیکو
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۵ ژانویه ۱۹۷۱ (۱۹۷۱-01-۱۵)
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی

شکست عشقی تورا-سان (انگلیسی: Tora-san's Shattered Romance) یک فیلم کمدی ژاپنی محصول ۱۹۷۱ به کارگردانی یوجی یامادا است. این فیلم ششمین فیلم از مجموعه محبوب و طولانی‌مدت اوتوکو وا تسورای یو است. کیوشی آتسومی در نقش «توراجیرو کوروما» (تورا-سان) و آیاکو واکائو در این فیلم به عنوان «علاقه عشقی توراسان» («مدونا») با نام «یوکو آکاشی» ظاهر می‌شود.

خلاصه[ویرایش]

با مونولوگ توراجیرو شروع می‌شود: «شهر من آنقدر دور است که به آن فکر می‌کنم». سپس، او خود را به عنوان «بزدلی توصیف می‌کند که وقتی خواهری را که در زادگاهم از خود جا گذاشته بودم، در چهره زنی در سفر به یاد می‌آورم اشک می‌ریزد.»

توراجیرو به‌طور اتفاقی ساکورا و خانواده تورا-یا را در یک برنامه تلویزیونی ویژه دربارهٔ شیباماتا می‌بیند که او را به یاد زادگاهش می‌اندازد. با رسیدن به بندر ناگاساکی، توراجیرو با کینویو (نوبوکو میاموتو)، زنی که نوزادی را بر پشت خود حمل می‌کند و منتظر قایق به مقصد گوتو است، صحبت می‌کند. آخرین حرکت قایق به پایان رسید و کینویو که هیچ هزینه ای برای اقامت ندارد، التماس می‌کند که هزینه اقامت را به او قرض دهد، اما کینویو از شوهر نالایق خود شکایت می‌کند.

توراجیرو با شنیدن اینکه قبل از ازدواج او و همسرش تقریباً فرار کرده‌اند، بازگشت به خانه والدینش برای او دشوار است، کینویو را تا خانه والدینش در جزیره فوکوئه همراهی می‌کند. در آنجا با پدر کینویو، چیزو (کویا موریشیگه) آشنا می‌شود، اما پدرش به کینویو می‌گوید که نزد شوهرش برگردد. از آنجایی که او مردی است که یک بار عاشق او شده‌است، باید نقاط قوت خود را داشته باشد و باید آنها را پرورش دهد. با شنیدن صحبت‌های پدر، توراجیرو متوجه می‌شود که جایی وجود دارد که می‌تواند به خانه اش برود، بنابراین اگر شکست خورد، باید فقط به زادگاهش برگردد…

بازخورد[ویرایش]

یوجی یامادا برای کارش در فیلم شکست عشقی تورا-سان و همچنین تورا-سان، نیکوکار خوب و اثر بعدی ندای عشق تورا-سان در مجموعه اوتوکو وا تسورای یو (همه ۱۹۷۱) بهترین کارگردانی را کسب کرد. جایزه فیلم ماینیچی با ماساهیرو شینودا را کسب کرد. سایت آلمانی زبان molodezhnaja به این قسمت سه و نیم ستاره از پنج ستاره می‌دهد.

کتاب‌شناسی[ویرایش]

انگلیسی[ویرایش]

  • "OTOKO WA TSURAI YO SHIN OTOKO WA TSURAIYO (1970)". British Film Institute. Archived from the original on 2012-10-17. Retrieved 2010-01-18.
  • Rich, Jamie S. (2009-12-21). "Tora-San: Collector's Set 1". DVD Talk. Retrieved 2010-01-18.
  • "SHIN OTOKO WA TSURAIYO". Complete Index to World Film. Retrieved 2010-01-18.
  • Shin otoko wa tsurai yo (1970) در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb)

آلمانی[ویرایش]

منابع[ویرایش]