شاهین کره بادام زمینی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پوستر فیلم
کارگردانTyler Nilson
مایکل شوارتز
تهیه‌کنندهآلبرت برگر



ران یرکسا
نویسنده
  • Tyler Nilson
  • مایکل شوارتز
فیلمنامه‌نویسTyler Nilson
مایکل شوارتز
بازیگرانشایا لباف
داکوتا جانسون

جان هاکس
بروس درن
جان برنثال
توماس هیدن چرچزک گاتسگن
توزیع‌کنندهرودساید اترکشنز
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۶٫۲ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۲۲٫۸ میلیون دلار[۲][۳]

شاهین کره بادام زمینی (انگلیسی: The Peanut Butter Falcon) یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی مایکل شوارتز است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

داستان[ویرایش]

این فیلم داستانی ماجراجویانه از یک مرد جوان به نام زک را روایت می‌کند که مبتلا به سندروم داون است. او در یکی از مراکز نگهداری از معلولان زندگی می‌کند و همواره آرزو دارد به کشتی‌گیری حرفه ای تبدیل شود و به مدرسه کشتی مورد علاقه اش بپیوندد. طولی نمی‌کشد که زک از آسایشگاه فرار می‌کند تا رویاهای خود را محقق کند. در ادامه و تحت شرایطی که کنترل آن فراتر از توانایی‌های زک است، یک یاغی خرده‌پا به نام تایلر به دوست و مربی زک تبدیل می‌شود. به این ترتیب، این دو ماجراجویی بزرگی را شروع می‌کنند و در طول مسیر از دستگیر شدن فرار می‌کنند، به ماهیگیری می‌پردازند، خدا را می‌یابند و در نهایت کارمند مهربان یک آسایشگاه به نام النور را متقاعد می‌کنند که آن‌ها را در طول سفرشان همراهی کند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Rice, Brianna (August ۲۳، ۲۰۱۹). "The Cincinnati connection to Shia LaBeouf and Dakota Johnson's 'The Peanut Butter Falcon'". Cincinnati.com. Retrieved August 23، 2019. {{cite web}}: Check date values in: |access-date= و |date= (help)[پیوند مرده]
  2. "The Peanut Butter Falcon (۲۰۱۹)". باکس آفیس موجو. Retrieved November 14, 2019.
  3. "The Peanut Butter Falcon (۲۰۱۹)". نامبرز. Retrieved November 6, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]