سیندرلا (فیلم ۲۰۲۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیندرلا
Cinderella in purple ballgown, flanked by the other characters
پوستر انتشار رسمی
کارگردانکی کانن
تهیه‌کننده
نویسندهکی کانن[۱]
بر پایه«سیندرلا»
اثر شارل پرو
بازیگران
موسیقی
فیلم‌بردارهنری برایام
تدوین‌گراستیسی شرودر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهآمازون استودیوز
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۰ اوت ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-0۸-۳۰) (گریک تیتر)
  • ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-0۹-۰۳) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۳ دقیقه
کشور
  • پادشاهی متحده
  • ایالات متحده
زبانانگلیسی

سیندرلا (انگلیسی: Cinderella) یک فیلم موزیکال عاشقانه بر پایهٔ متلی به همین نام نوشتهٔ شارل پرو است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این فیلم توسط کی کانن نویسندگی و کارگردانی شده‌است و کامیلا کبیو در اولین تجربهٔ بازیگری خود در نقش سیندرلا ایفای نقش می‌کند. ایدینا منزل، مینی درایور، بیلی پورتر و پیرس برازنان دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم یک موزیکال جوک باکس است که شامل موسیقی‌های پرفروش پاپ و راک و چندین ترانه اصلی است.[۲]

توسعهٔ این فیلم از آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد، زمانی که سونی پیکچرز یک فیلم از سیندرلا به سبک موزیکال با نویسندگی و کارگردانی کی کانن اعلام کرد. فیلم‌برداری اصلی از فوریه ۲۰۲۰ در استودیوهای پاین‌وود آغاز شد و در مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ تعلیق شد. تولید این فیلم در اوت ۲۰۲۰ از سر گرفته شد و در سپتامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید.

سیندرلا در ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ در سینماهای منتخب و به صورت دیجیتالی در آمازون پرایم ویدئو منتشر شد.[۳] این فیلم نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان دریافت کرده‌است.[۴][۵]

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Cinderella". Writers Guild of America West. December 2, 2020. Retrieved May 26, 2021.
  2. Howard, Courtney (September 1, 2021). "'Cinderella' Review: Camila Cabello Shines in Progressive but Prosaic Reimagining of a Familiar Fairy Tale". Variety. Retrieved September 2, 2021.
  3. Adam Chitwood (2021-09-03). "How to Watch 'Cinderella': Where to Stream the 2021 Update Starring Camila Cabello". Collider. Retrieved 2021-09-05.
  4. "Cinderella". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved September 11, 2021.
  5. "Cinderella". Metacritic. Red Ventures. Retrieved September 11, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]