ستون خبری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ستون خبری
کارگردانفیلیپ نویس
تهیه‌کنندهدیوید الفیک
نویسندهفیلیپ نویس
باب الیس
موسیقیویلیام موتزینگ
فیلم‌برداروینس مونتون
تدوین‌گرجان اسکات
تاریخ‌های انتشار
۲۹ ژوئیه ۱۹۷۸ (۱۹۷۸-07-۲۹)
مدت زمان
۱۱۰ دقیقه
کشوراسترالیا
زبانانگلبسی
هزینهٔ فیلم۶۰۰ هزار دلار استرالیا
فروش گیشه۱٫۵ میلیون دلار استرالیا[۱]

ستون خبری (به انگلیسی: Newsfront) یک فیلم درام استرالیایی محصول سال ۱۹۷۸ به کارگردانی فیلیپ نویس با بازی بیل هانتر، وندی هیوز، کریس هیوود و برایان براون است. فیلم در لوکیشن سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا فیلمبرداری شده‌است. این فیلم با ترکیب بسیاری از فیلم‌های واقعی خبری، به صورت سیاه‌وسفید و رنگی گرفته شده‌است.

این فیلم در سال ۱۹۷۸ در جشنواره کن نمایش داده شد و محبوبیت خود را نشان داد. شرکت فیلم نیو ساوت ولز اصرار داشت که هفت دقیقه از فیلم برای اکران خارج از کشور سانسور شود.[۲]

داستان[ویرایش]

فیلم دربارهٔ فیلمبرداران فیلم خبری و کارکنان تولید است که برای گرفتن فیلم دست به هر کاری می‌زنند. این فیلم بین سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۶، زمانی که تلویزیون به استرالیا معرفی شد، اتفاق می‌افتد، این فیلم سرنوشت دو برادر، ماجراجویی‌ها و ماجراجویی‌های آنها را در چارچوب تغییرات اجتماعی و سیاسی گسترده در زادگاهشان استرالیا و همچنین بلایای طبیعی دنبال می‌کند. لن مگوایر از نظر قانون اساسی در برابر تغییر مقاومت می‌کند، در حالی که برادر کوچکترش فرانک مگوایر از هرگونه تغییر در زندگی خود و دنیای اطرافش استقبال می‌کند.

رویدادهایی که در این فیلم پوشش داده شده عبارتند از بازگشت رابرت منزیس به عنوان نخست‌وزیر استرالیا، رفراندوم ۱۹۵۱ برای ممنوعیت حزب کمونیست، مهاجرت پس از جنگ به استرالیا، مبارزه با طاعون خرگوش، محاکمه قابلیت اطمینان Redex، سیل در دره هانتر در سال ۱۹۵۵ و معرفی تلویزیون در استرالیا در سال ۱۹۵۶.

منابع[ویرایش]

  1. "Film Victoria - Australian Films at the Australian Box Office" (PDF). Archived from the original (PDF) on 18 February 2011. Retrieved 22 November 2010.
  2. David Stratton, The Last New Wave: The Australian Film Revival, Angus & Robertson, 1980 p207-211

پیوند به بیرون[ویرایش]