زنانی با گوشواره‌های باروتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زنانی با گوشواره‌های باروتی
پوستر
کارگردانرضا فرهمند
تهیه‌کنندهمرتضی شعبانی
نویسندهفاطمه بنیادی
فیلم‌بردارقصی صاحب کاظم
تدوین‌گرمصیب حنایی
مدت زمان
75 دقیقه
کشورایران
زبانفارسی، عربی

زنانی با گوشواره‌های باروتی نام مستندی است که دربارهٔ خانواده‌ي اعضای گروهک تروریستی داعش در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ ساخته شده‌است. کارگردان این مستند رضا فرهمند است. نور الحلی، روزنامه‌نگاری است که در اکثر مواقع در این مستند جلوی دوربین قرار می‌گیرد.[۱]

داستان[ویرایش]

روزنامه‌نگاری به نام « نور » در مسیری دشوار با همراه شدن با نیروهای ضدداعش عراقی، با زنان قربانی یا همسران داعشی‌ها، مصاحبه کرده و مصائب آن‌ها را جویا می‌شود. در این مستند، زنان، نالان و پشیمان نیستند و داعش را موجودی خوب دانسته و از رفتن آن‌ها راضی نیستند.[۲]

جوایز و افتخارات[ویرایش]

این فیلم در جشنواره‌های سینما حقیقت سال ۱۳۹۶ و جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۶ شرکت داده شد و در جشنواره سینما حقیقت برنده جایزه بهترین فیلم بخش بین الملل[نیازمند منبع]، بهترین کارگردانی در بخش فیلم بلند[نیازمند منبع]، بهترین کارگردانی در بخش آوینی[نیازمند منبع] و بهترین صدا گردید.[۳] و همچنین حضور در جشنواره لوکارنو، برنده دیپلم افتخار جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ملینیوم بلژیک[نیازمند منبع]، کاندیدای جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره لایپزیگ آلمان[نیازمند منبع]، حضور در جشنواره پراگ، برنده جایزه اصلی جشنواره signes de nuit در پاریس[نیازمند منبع] از دیگر افتخارات این فیلم مستند است.

منابع[ویرایش]

  1. «نشست خبری فیلم زنانی با گوشواره‌های باروتی| حسن مهدوی: صدا بردارمان شنوایی گوشش را در این مستند از دست داد!». خبرگزاری تسنیم. ۲۱ بهمن ۱۳۹۶.
  2. «معرفی مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند + تصاویر». سینما تیکت. ۹ بهمن ۱۳۹۶.
  3. «جایزه بهترین صدا به مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» تعلق گرفت». سایت رسمی سینما حقیقت. ۲۶ آذر ۱۳۹۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ مارس ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۱۷ فوریه ۲۰۱۸.