رضا مصطفوی طباطبایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رضا مصطفوی طباطبایی از دلالان نفتی مهم ایران است. گزارشی از وی و نام او اولین بار در سال ۱۳۹۱ توسط سایت بازتاب امروز منتشر شد به همراه تصویری از او در حال بازی پوکر که در سایت POKERNEWS منتشر شده بود. او به نوشته بازتاب امروز پیرامون قرارداد کرسنت بازجویی شده‌است. به نوشته رسانه‌های ایران وی در واردات دکل نفتی از جمله از چین نقش داشته‌است. خبرگزاری فارس در مرداد ۱۳۹۴ متن قراردادی پیرامون دکل گمشده ایران (دکل فورچون) را منتشر کرد که در ان باز هم به مصطفوی اشاره شده‌است.[۱][۲][۳]

به ادعای یکی از سایت‌های ایرانی وی ممنوع‌الخروج بوده اما با روابطی در سال ۱۳۸۹ موفق به خروج از ایران شده. در اواخر سال ۱۳۹۳ یکی از سایت‌های خبری ایران از تلاش او برای خارج کردن اموالش از طریق وکیل خبر داد. رسانه‌های ایرانی وی را متهم کره‌اند که همراه با مراد شیرانی (دیگر دلال نفتی) در شرکت سپنتا ایترنشنال فعال بوده‌است.

همانند بسیاری از سرمایه داران و دلالان در دوران دولت احمدی‌نژاد شرکت سپنتا اینترنشنال که مراد شیرانی و طباطبایی آن را اداره می‌کنند در فوتبال هم با عنوان خیر مبالغی را خرج می‌کنند. نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس در دوره ریاست رویانیان این باشگاه‌ها هستند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. «دکل نفتی گم شده سر از مکزیک درآورد؛ رد پای فرزند یکی از مقامات سابق و فردی به نام طباطبایی در ماجرای دکل گم شده». تابناک. ۰۸ تیر ۱۳۹۴. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2. «آیا باد آورده را باد می‌برد تصاویر یک دلال نفتی کرسنتی در حال قمار». بولتن نیوز. ۱۰ آذر ۱۳۹۱.
  3. «متن قرارداد دکل گمشده منتشر شد/ بازهم نقش یک آقازاده». الف. 12 مرداد 94. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. http://www.dana.ir/News/8394.html