رادیو هفت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از راديو ۷)
رادیو هفت
کشور سازندهایران ایران
زبان اصلیفارسی
تولید
تهیه‌کنندهمنصور ضابطیان، محمد صوفی
مدت60 دقیقه
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه آموزش
انتشار اولیهمرداد ۱۳۸۹ - ۱۳۹۴ ۱۳۹۹[نیازمند منبع]

رادیو هفت نام یک برنامه تلویزیونی ادبی، هنری و موسیقی محور به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی است که با هدف آرامش‌بخشی، از شبکهٔ آموزش سیما پخش می‌شود. پخش سری جدید این برنامه همزمان با شب یلدای سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

هدف[ویرایش]

رادیو ۷ که هر شب به جز جمعه‌ها و به صورت زنده به روی آنتن می‌رفت، تلاش می‌کرد لحظاتی آرام و پر از خاطره‌ای را برای مخاطبان خود فراهم و آن‌ها را برای خوابی آرام آماده کند.[۱]

ساختار[ویرایش]

برای ایجاد لحظاتی آرام، در این برنامه بخش‌های گوناگونی مانند پخش موسیقی آرام، قصه‌خوانی، گفت و گو دربارهٔ موضوعات مرتبط با آرامش، حافظ‌خوانی و معرفی کتاب در نظر گرفته شده بود.

از عوامل جذابیت برنامه این بود که اجرای برنامهٔ هر شب از هفته را یک مجری با فرم اجرای مخصوص به عهده داشت [۲]

منصور ضابطیان، احسان کرمی، شاهین شرافتی، محمد بحرانی،رشید کاکاوند،میلاد اسلام زاده،محمد سلوکی، امیرعلی نبویان، محسن بهرامی، سهیل بالینی، آزاده صمدی، مصطفی کیهان و ... از افرادی هستند که اجرای این برنامه را بر عهده داشتند. بخش قصه‌خوانی نیز با نام «قصه‌های خان‌جون» توسط مسعود فروتن و «قصه‌های امیرعلی» توسط امیرعلی نبویان اجرا می‌شد.

پانویس[ویرایش]

  1. شبکۀ آموزش بایگانی‌شده در ۳۱ اوت ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine، منصور ضابطیان «شبانگاهی» را با جمعی از مجریان جوان روی آنتن برد
  2. ایسنا بایگانی‌شده در ۳۱ اوت ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine، گفت و گوی ایسنا با منصور ضابطیان

منابع[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]