دوست من دامر (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دوست من دامر
کارگردانمارک میرز
بازیگرانروس لینچ
آن هیچ
الکس وولف
دالاس رابرتس
وینسنت کارتیسر
تامی نلسون
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۱۰۷ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
فروش گیشه۱٫۴ میلیون دلار

دوست من دامر (به انگلیسی: My Friend Dahmer) فیلمی محصول سال ۲۰۱۶ و به کارگردانی مارک میرز است. در این فیلم بازیگرانی همچون روس لینچ، آن هیچ، الکس وولف، دالاس رابرتس، وینسنت کارتیسر و تامی نلسون ایفای نقش کرده‌اند.

داستان[ویرایش]

در سال ۱۹۷۴، جفری دامر یک دانشجوی سال اول دبیرستان است که در باث، اوهایو، با والدینش، لیونل و جویس، و برادر کوچکترش دیو، زندگی می‌کند. جفری نسبت به یک مرد دونده که هر روز او را از اتوبوس مدرسه اش می‌بیند وسواس پیدا می‌کند. جفری برای یک سرگرمی، حیوانات مرده را جمع‌آوری می‌کند که با استفاده از مواد شیمیایی که توسط پدرش که یک شیمیدان است، در استخوان‌ها حل می‌کند. این سرگرمی با علاقه وسواسی او به نحوه «قرار دادن حیوانات» آغاز می‌شود.

در سال ۱۹۷۸، لیونل کلکسیون استخوان‌های جفری را سطل زباله می‌کند و به او دستور می‌دهد تا در مدرسه دوستی پیدا کند. در طول مدرسه، جفری سخنان و حرکات دکوراتور داخلی مادرش (که فلج مغزی دارد) را تقلید می‌کند، کوله‌پشتی‌اش را پاک می‌کند و صداهای بلندی ایجاد می‌کند و توجه هنرمند مشتاق جان «درف» بکدرف و دوستانش را به خود جلب می‌کند. جفری از درف الهام می‌کند تا او را در موقعیت‌های مختلف بکشاند. نقاشی‌هایی که بعداً در رمان گرافیکی درف، دوست من دامر، گنجانده شدند. درف و دوستانش «باشگاه هواداران دامر» را تشکیل می‌دهند، که از جفری برای شوخی‌های مختلف مانند پنهان کردن او در هر عکس سالنامه باشگاه استفاده می‌کنند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]