درگاه:فرانسه/اقتصاد/۷

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


ژ د اف سوئز، (به فرانسوی: GDF Suez SA) شرکت برق چندملیتی می‌باشد، که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت در عمل، در زمینه تولید برق، توزیع گاز طبیعی و انرژی‌های تجدید پذیر اشتغال دارد.

کمپانی ژ د اف سوئز، در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۸ پس از ادغام شرکت گاز دو فرانس و شرکت سوئز (Suez) تاسیس شد. شرکت سوئز یکی از قدیمی ترین شرکت‌های ثبت شده در اروپا می‌باشد، که در سال ۱۸۵۸ بمنظور ساخت کانال سوئز، تاسیس شد.

در ماه اوت سال ۲۰۱۰، ژ د اف سوئز؛ ۷۰٪ درصد از سهام شرکت بریتانیایی اینترنشنال پاور را خریداری نمود. ژ د اف سوئز، در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲، ۳۰٪ درصد باقی‌مانده سهام این شرکت را نیز، بدست آورد، تا بعنوان بزرگترین شرکت خدماتی جهان، شناخته شود.

در سال ۲۰۱۰ تعداد کارکنان ژ د اف سوئز؛ ۲۳۶،۰۰۰ نفر اعلام شد، که در دفاتر و شعب مختلف این کمپانی در سراسر جهان، پراکنده می‌باشند. همچنین تعداد ۱،۲۰۰ محقق و کارشناس در ۹ مرکز R&D این کمپانی، فعالیت می‌نمایند.

در سال ۲۰۱۰ کمپانی ژ د اف سوئز، درآمدی معادل ۸۴،۵ € میلیارد یورو درآمد داشته است.

ژ د اف سوئز در فهرست بازارهای بورس یورونکست پاریس و در بورس اوراق بهادار بروکسل ذکر شده‌است. همچنین نام این شرکت، در فهرست شرکت‌های عضو در شاخص کک ۴۰ و شاخص بل ۲۰ نیز قرار دارد.


ادامه...