خیال برتر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خیال برتر
هنرمندویلیام-آدولف بوگرو
سال۱۸۸۹
گونهنقاشی رنگ روغن
ابعاد
۱۵۷٫۴۸ cm × ۹۲٫۷۱ cm (۶۲٫۰۰ اینچ × ۳۶٫۵۰ اینچ)

خیال برتر یا خیال نخست (به انگلیسی: Première rêverie) یک نقاشی از ویلیام-آدولف بوگرو نقاش رئالیسم و آکادمیک فرانسه می‌باشد که در سال ۱۸۸۹ طرح گردید، در انگلیسی از این تابلوی بوگرو با عنوان زمزمه‌های عشق هم یاد می‌شود. نقاشی پس از تکمیل در موزهٔ هنر نیو اورلئان نگهداری گردید.

پیشینه[ویرایش]

ویلیام-آدولف بوگرو یک هنرمند آکادمیک بود که کار خود را در دانشکدهٔ هنرهای زیبای پاریس آغاز کرد، عمدهٔ آثار او با تمرکز و توصیفاتی کلاسیک از اسطوره‌ها و افسانه‌ها همراه بود اما به زودی تقاضاهایی در فرانسه و ایالات متحده آمریکا در جهت کشیدن پرتره و کارهای تزئینی دریافت کرد.

نقاشی‌های او در ابتدا و توسط هنرمندان معاصرش از جمله ادگار دگا و ونسان ون گوگ به تمسخر گرفته شد با این استدلال که کارهایی بیش از حد نرم و به پایان رسیده‌اند. بوگرو در طول عمر خودش جوایز بسیاری از جمله جوایز متعدد از سالن پاریس دریافت کرد[۱]. پرتره‌های او بسیار نرم و به گونه‌ای پولیش‌خورده هستند که این حالت سبک آرمانی وی است، مدل‌های او همگی دارای پوستی نرم و ظریف مانند تم‌های شهرستانی و روستایی هستند[۲]، بوگرو اعتقاد داشت که تنها یک نوع از نقاشی وجود دارد و آن نقاشی‌ای هست که برای حَظ بصر[یادداشت ۱] ارائه شده باشد[۱].

پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Grace Glueck (January 6, 1985). "Art View: To Bouguereau, Art was Strickly (sic) 'The Beautiful'". The New York Times. Retrieved June 23, 2015.
  2. Jason Rosenfeld. "The Salon and The Royal Academy in the Nineteenth Century". Heilbrunn Timeline of Art History. Metropolitan Museum of Art. Retrieved June 23, 2015.

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. به معنی لذت بردن بینایی، ترجمهٔ کلمهٔ eye with perfection می‌باشد که جملهٔ مورد علاقهٔ امیل زولا نویسندهٔ فرانسوی هم بود، حداقل در دو کتاب از مجموعهٔ ۲۰ جلدی روگن ماکار از جمله ثروت روگن‌ها به کار گرفته شده

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]