حسین نوش‌آبادی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از حسین نوش آبادی)
حسین نوش‌آبادی
نماینده دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی
آغاز به کار
۷ خرداد ۱۳۹۹
پس ازسید حسین نقوی حسینی
حوزه انتخاباتیورامین، پیشوا و قرچک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان[۱]
دوره مسئولیت
۱۳۸۸ – ۱۳۹۱
رئیس‌جمهورمحمود احمدی‌نژاد
پس ازمرتضی رحیمی زارچی
پیش ازعلی‌اکبر سیبویه
نماینده دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی
دوره مسئولیت
۷ خرداد ۱۳۷۹ – ۶ خرداد ۱۳۸۷
پس ازمحمد قمی
پیش ازسید حسین نقوی حسینی
حوزه انتخاباتیورامین، پیشوا و قرچک
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۴۲ خورشیدی
ورامین، استان تهران
ملیت ایران
پیشهسیاستمدار
تخصصحقوق بین‌الملل
لقب(ها)حسین نوش آبادی

دکتر حسین نوش‌آبادی (زاده ۱۳۴۲ ورامین) دیپلمات و سیاستمدار ایرانی است. وی نماینده دوره‌های ششم، هفتم و همچنین یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک است.

معرفی[ویرایش]

جناب آقای حسین نوش آبادی با کوله باری از تجربه نمایندگی سه دوره مجلس شورای اسلامی در ادوار ششم،هفتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از چهره های نام آشنای ایران اسلامی، مورد وثوق نظام جمهوری اسلامی ایران و مورد اعتماد مردم هستند.

ایشان با 30 سال سابقه موفق مدیریتی و اجرایی در سطوح مختلف فرهنگی، سیاسی و اجنماعی کشور با تحصیلات حقوق بین الملل در مقطع دکتری در سمت های بسیاری به ایفای نقش پرداخته اند.

سابقه سیاسی[ویرایش]

دکتر حسین نوش آبادی در طول 30 سال خدمت در زمینه های مهم و حساس سیاسی نظام جمهوری اسلامی مسئولیت های حائز اهمیتی داشته اند که در زیر به بخشی از آنها اشاره خواهد شد.

-کارشناس مجمع تشخیص مصلحت نظام

-مشاور وزیر امور خارجه در امور آسیا

دیدار دکتر حسین نوش آبادی با سلطان قابوس حاکم عمان در دوران تصدی سفارت و نمایندگی تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان

-معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور حقوقی،  پارلمانی و امور استان ها

-سفیر و نماینده تام الاختیار جمهورس اسلامی ایران در کشور عمان

-مشاور معاون رئیس جمهور در امور حقوقی و پارلمانی

-مشاور معاون رئیس جمهور در امور بین الملل

مسئولیت های مرتبط به حوزه پارلمانی[ویرایش]

حسین نوش آبادی در طول سه دوره نمایندگی مجلس مسئولیت های حساسی را بر عهده داشتند که به بخشی از آنها اشاره خواهد شد.

-رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران در دوره های هفتم و یازدهم

-رئیس فراکسیون دیپلماتی بین المللی و منافع ملی در مجلس یازدهم

-رئیس فراکسیون مطبوعات و رسانه های در مجلس هفتم

-رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره یازدهم

-رئیس کمیته کشورهای تحریمی و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا دوره یازدهم

-رئیس کار گروه امور بین الملل و سیاست خارجی قوانین مجلس شورای اسلامی

-عضو کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور

-عضو فراکسیون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد

-عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در ادوار ششم،هفتم و یازدهم

-عضو گروه دوستی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با کشور های لبنان و ژاپن در دوره هفتم و ایرلند و اسپانیا در دوره یازدهم

نمایندگی مجلس شورای اسلامی[ویرایش]

مجلس ششم[ویرایش]

حسین نوش آبادی در سال 1379 با اکثریت نسبی آرای مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در بخش های جلیل آباد و جوادآباد به عنوان نماینده دوره ششم انتخاب و به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

نطق های آتشین و مواضع انقلابی دکتر حسین نوش آبادی در مجلس شورای اسلامی، از وی یک چهره فعال و ضد فساد ساخت که در مقابل جریانات سیاسی مخالف و براندازی ایستادگی و مقاومت کرد.

حسین نوش آبادی نماینده مردم دیار پانزده خرداد علاوه بر نقش فعال ملی و دفاع از ارزش های ولایت دستاوردهای انقلاب در مجلس ششم پیگیری جدی نقش تاثیر گذاری در توسعه زیر ساخت ها و امور عمرانی و زیر بنایی حوزه انتخابیه خود داشت.

-پیگیری تعریض راه ری به قرچک و ورامین و تبدیل آن به بزرگراه

-پیگیری سد ماملو برای تامین آب شرب و زراعی شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک

۲۲ خرداد سال ۱۳۸۲ مردم شهرستان ورامین به دعوت دکتر حسین نوش آبادی افتخار میزبانی از رهبر معظم انقلاب را داشتند.

-پیگیری احداث شهرک های صنعتی در پیشوا و قرچک و الحاق شهرک صنعتی چرمشهر به ورامین

-پیگیری احداث بزرگراه حرم تا حرم( قم-ورامین-گرمسار)

-پیگیری احداث مخازن آب در شهرستان های ورامین،پیشوا و قرچک و شهرهای جوادآباد-خیرآباد و باقرآباد

-پیگیری احداث تاسیسات آب شیرین کن در قرچک

-پیگیری ایجاد تاسیسات فاضلاب بهداشتی در شهرهای ورامین،پیشوا و قرچک

-پیگیری گازرسانی به شهرک ها و مناطق روستایی شهرستان های ورامین،پیشوا و قرچک و بخش های جوادآباد جلیل آباد

-پیگیری احداث و افتتاح بیمارستان شهدای پانزده خرداد ورامین

-پیگیری ساخت بیمارستان شهید ستاری قرچک

-پیگیری ساخت 17 سالن ورزشی در شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک

-پیگیری احداث  ده ها کیلومتر راه روشنایی در شهرستان ری ورامین،پیشوا و قرچک و بخش های جوادآباد و جلیل آباد

-پیگیری متروی تهران به ورامین و پیشوا


دکتر حسین نوش آبادی در طول 4 سال دوره ششم مجلس شورای اسلامی پیگیر دعوت از مسئولان کشور و روسای قوای مجریه و مقننه بود. حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس و بیش از 15 نفر از وزرا در دوره ششم مجلس و ایجاد اعتبارات عمرانی برای پیشرفت و توسعه شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا و بخشی از اقدامات پیگیری های دکتر نوش آبادی در طول سال ها 79 تا 83 بشمار می رود.

سفر تاریخی و به یاد ماندنی رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و دیدار با مردم شهید پرور و انقلابی و ولایی شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا نقطعه عطف تاریخ تحولات سیاسشی و اجتماعی خطه قهرمان پرور دیار پانزده خرداد است. که از برکات این سفر می توان به اختصاص بیست میلیارد تومان اعتبار در حوزه های عمرانی،فرهنگی و اجتماعی برای شهرستان های منطقه اشاره کرد.

مجلس هفتم[ویرایش]

حسین نوش آبادی با پیروزی وکسب اکثریت مطلق آرای مردم برای دومین بار به عنوان نماینده مردم شهرستان های ورامین،قرچک و پیشوا انتخاب شد و به خانه ملت راه یافت. ایشان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی ضمن پیگیری و نظارت بر اجرای پروژه های مهمی که در دوره ششم مجلس توسط ایشان پایه گذاری و مصوب شده بود، مسیر رشد و اعتلا و پیشرفت حوزه انتخابیه خود را ادامه داد و با کمک دولت و مسئولان وقت، بسیاری از پروژه های مهم همچون احداث بزرگراه تهران به ورامین، بزرگراه قم – ورامین، گرمسار، شهرک های صنفی شود و قرچک و شهرک صنعتی سالاریه ورامین، تاسیسات فاضلاب بهداشتی شهرهای ورامین-پیشوا و قرچک،سد ماملو مخازن آب شهری و روستایی و پروژه های گاز رسانی به ثمر نشست و اعتماد مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش داد.

مطالبه مترو تهران ورامین[ویرایش]

حسین نوش آبادی با تلاش و پیگیری مستمر در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی موفق شد در سفر رئیس جمهور وقت آقای دکتر محمود احمدی نژاد به شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک، امتیاز احداث متروی تهران به پیشوا را بگیرد و شخص رئیس جمهور در حضور مردم، روستا رسما موافقت دولت را برای ایجاد مترو و قطار شهری اعلام نماید. به دنبال موافقت رئیس جمهور برای احداث متروی تهران به ورامین و پیشوا در تابستان سال 1385 عملیات اجرایی این پروژه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار وقت تهران و مسئولان ذی ربط آغاز گردید و مقرر شد در طول 3سال این پروژه مهم و حیاتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

با کمال تاسف پروژه متروی تهران به پیشوا با بی تدبیری مسئولان وقت در سال 1390 به قطار شهری تغییر ماهیت داد و طول مسیر مترو از تهران به پیشوا به تهران گرمسار تغییر پیدا کرد و با وجود 17 سال از آغاز عملیات اولیه این پروژه این تصمیم اشتباه باعث محروم شدن مردم از مطالبه بحق مترو شد.

مجلس یازدهم[ویرایش]

با انتخاب آقای نوش آبادی برای سومین با به عنوان نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک و راهیابی ایشان به خانه ملت فصل جدیدی از تحولات سیاسی،اقتصادی و عمرانی و اجتماعی آغاز شد. نماینده دیار پانزده خرداد از سال ۱۳۹۸ که به مجلس یازدهم راه یافته بود، تلاش و پیگیری خود را برای بازگشت مطالبه بحق و قانونی مردم برای بهره مندی از متروی تهران به ورامین و پیشوا آغاز کرد و با وجود مخالفت های پنهان و آشکار برخی مدیران و عوامل وابسته به آنان برای ممانعت از اجرای مترو و کار شکنی های معتددی که صورت گرفت، موفق شد با سفر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سال 1401 مهمترین خواسته مردم دیار پانزده خرداد را از رئیس جمهور مطالبه کند و با تاکید بر بازگشت مجدد پروژه مترو خواستار تبدیل قطار حومه ای به مترو شود. خوشبختانه با هماهنگی و همسویی مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و اجماع نظر ائمه محترم جمعه، فرمانداران، استاندار وقت و نماینده مردم دیار پانزده خرداد در مجلس شورای اسلامی، تبدیل قطار حومه ای به مترو و واگذاری آن به شرکت متروی تهران مورد موافقت جناب رئیس جمهور قرار گرفت و بعنوان مصوبه دولت ابلاغ گردید.

متاسفانه علی رغم معاون اول رئیس جمهور و تاکیدات مکرر رئیس جمهور در تسریع اجرای متروی تهران به پیشوا، برخی مخالفت ها باعث تعلل یک ساله در اجرای پروژه شد که با اصرار و پیگیری مستمر نماینده دیار پانزده خرداد در مجلس شورای اسلامی و حمایت مسئولان استانی و منطقه ای و برگزاری جلسات متعدد در ریاست جمهوری، استانداری و وزارت خانه های ذیربط کشور و راه و شهرسازی و شهرداری تهران و اصرار برای اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور و ابلاغیه معاون اول و پیگیری معاون اجرایی و تفویض اختیار وزرای کشور و راه شهرسازی به استاندار تهران و تعیین مشاور فنی از طرف شرکت متروی تهران و گزارش نهایی ارائه شده توسط این شرکت و برگزاری نشست های مختلف در استانداری و معاونت عمرانی و هماهنگی شرکت مترو و راه آهن، سامانه جدید ریلی مشابه به متروی تهران کرج جایگزین قطار حومه ای تهران به پیشوا گردد.

با عنایت به ثمر نشستن تلاش سه ساله دکتر نوش آبادی و هماهنگی انجام شده با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و رفع موانع اجرایی متروی تهران به پیشوا در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی سامانه جدید ریلی مشابه متروی تهران به کرج در مسیر تهران به پیشوا خواهیم بود و این مطالبه بحق مردمی، محقق خواهد شد.

کمربندی قلعه نو[ویرایش]

یکی دیگر از مطالبات مردم دیار پانزده خرداد، رفع مشکل تردد مسیر ری به قرچک و کاهش ترافیک قلعه نو و سهولت رفت و که به مردم شهرستانهای ورامین-پیشوا و قرچک است که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و هماهنگی های انجام شده با ریاست جمهوری، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی پروژه کمربندی قلعه نو به تایید و تصویب استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران رسید و با رفع موانع موجود و تامین اعتبار اولیه و تائید مراجع ذیربط، اجرای کمربندی 3 کیلومتری قلعه نو، در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه شروع گردید .به امید است با نهایی شدن دو پروژه مهم مترو و کمربندی قلعه نو و نوید اجرای زود هنگام این دو طرح مهم عمرانی، بخشی از مطالبات و خواسته های مردم عزیز، انقلابی و ولایی دیار پانزده خرداد به ثمر بنشیند و شاهد رشد و شکوفایی بیشتر شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک باشیم.  

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. نشانی=http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2937742. «حسین نوش آبادی سفیر سابق ایران در مسقط: عمان به کاهش تنش ایران و غرب باور دارد». پارامتر |پیوند= ناموجود یا خالی (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]