جنایت خفته

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Sleeping Murder: Miss Marple's Last Case
نویسنده(ها)آگاتا کریستی
کشوربریتانیا
زبانانگلیسی
گونه(های) ادبیداستان جنایی
ناشرکولینز کرایم کلوب
تاریخ نشر
اکتبر ۱۹۷۶
گونه رسانهچاپی (جلد مقوایی و جلد کاغذی)
شمار صفحات۲۲۴ اولین ویرایش، جلد مقوایی
شابکشابک ‎۰−۰۰−۲۳۱۷۸۵−۰
شماره اوسی‌ال‌سی۲۹۰۴۶۰۰
۸۲۳/.۹/۱۲
کتابخانه کنگرهPZ3.C4637 Sm PR6005.H66
پس ازپرده 
پیش از'An Autobiography 

جنایت خفته (به انگلیسی: Sleeping Murder) رمانی جنایی از آگاتا کریستی است.

این کتاب که از مجموعه داستان‌های خانم مارپل می‌باشد در اکتبر ۱۹۷۶ در بریتانیا توسط انتشارات کولینز کرایم کلوب[۱] و در همان سال توسط انتشارات داد، مید اند کمپانی در آمریکا[۲][۳] به چاپ رسیده‌است.

قیمت کتاب در بریتانیا سه و نیم پوند[۱] و در آمریکا ۷٫۹۵ دلار[۳] بوده‌است.

داستان[ویرایش]

صفحه ابتدایی رمان "دوسش مالفی"

زن جوانی به نام گوئندا، از نیوزیلند به انگلستان مهاجرت می‌کند. شوهر به علت اینکه در نیوزیلند مانده تا به بعضی کارها رسیدگی کند با تأخیر به او می‌پیوندد. گوئندا یک خانه زیبا در نزدیکی دریا بر روی تپه‌ها، می‌خرد اما احساس می‌کند آنجا را می‌شناسد. او به لندن می‌رود و با خانم مارپل و ریموند وست، آشنا می‌شود. گوئندا در جریان تماشای تئاتری که همگی به دیدن آن رفته‌اند به یاد می‌آور وقتی بچه کوچکی بوده‌است، شاهد قتل نامادری مهربان خود بوده‌است. خانم مارپل از احساس گوئِندا آگاه می‌شود و آندو به همراه شوهر گوئندا، تصمیم می‌گیرند راز قتل نامادری را برملا کنند. آنها می‌فهمند پرستاربچه گوئندا، یعنی لِئونی نیز سال‌ها پیش ناپدید شده‌است. گوئندا و شوهرش برای دریافت اطلاعات بیشتر یک آگهی در روزنامه محلی منتشر می‌کنند. لیلی، خدمتکار خانه والدین گوئندا با آنها تماس می‌گیرد و قرار می‌گذارد. لیلی با قطار به محل مورد نظر می‌رود، اما پیش از رسیدن به آنجا کشته می‌شود. سرانجام خانم مارپل، گوئندا و شوهرش قاتل را می‌یابند.

پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Collins Crime Club – A checklist of First Editions Chris Peers, Ralph Spurrier and Jamie Sturgeon. Dragonby Press (Second Edition) March 1999 (p. 16)
  2. Cooper and Pyke. Detective Fiction: the collector's guide: Second Edition (pp. 82, 87) Scholar Press. 1994; ISBN 0-85967-991-8
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ American Tribute to Agatha Christie

پیوند به بیرون[ویرایش]