جزایر آلدرمن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از جزاير آلدرمن)
جزایر آلدرمن
A bay on one of the Aldermen Islands.
Map
جغرافیا
مکانMercury Bay in the جزیره شمالی
مختصات۳۶°۵۸′ جنوبی ۱۷۶°۰۵′ شرقی / ۳۶٫۹۶۷°جنوبی ۱۷۶٫۰۸۳°شرقی / -36.967; 176.083
مساحت۱٫۳ کیلومتر مربع (۰٫۵۰ مایل مربع)
کشور
جمعیت‌شناسی
جمعیت۰

جزایر آلدرمن (به لاتین: Aldermen Islands) یک مجمع‌الجزایر در نیوزیلند است که در Thames-Coromandel District واقع شده‌است.[۱] جزایر آلدرمن ۰ نفر جمعیت دارد.

باستان‌شناسی[ویرایش]

نقشه زمین شناسی جزایر الدرمن.

تحقیقات دقیق درباره شواهد اشغال ماوراکی از جزایر Aldermen به دست مور[۲]

به‌طور کامل مستند شده است. این تحقیق افکار مختلفی را از حساب‌های تاریخی و مشاهدات میدانی ارائه شده توسط نویسندگان مختلف یکپارچه می‌کند.
در طی بررسی اولیه جزایر Aldermen، مشاهده‌گران اوایلی چون Sladden و Falla[۳]،[۴] و Cochrane[۵] نتواستند نشانه‌های قابل مشاهده از سکونت‌های ماوراکی قبلی را شناسایی کنند. با این حال، تحقیقات انجام شده توسط Bell و همکاران در طی سال‌های 1951-58 نشانگرهای جالبی روی جزیره‌های Ruamahuanui و Middle افشا کردند. گزارش تاریخی کاپیتان کوک از سال 1769[۶] تایید کرد که جزایر مسکونی بوده‌اند و مشاهدات Wade در سال 1842[۷]، در طی یک اقامت موقت در Ruamahuaiti، نشانگرهایی از خانه‌ها و فراوانی کلم وحشی در نزدیکی خلیج Tuatara را دیده است.

توضیحات دقیق از جزایر پس از بازدید از Sladden و Falla (cit. opt.) فراهم شد و بازدید بعدی از آنها در سال 1959 توسط Cochrane نتیجه داد که گیاهان به نظر می‌آید "ثقافتی تغییر نکرده" باشند. با این حال، گزارش‌های اولیه توسط Bell و همکاران[۸] و Falla[۹] به نشانه‌های از شلیک حداقل برخی از جزایر اشاره داشتند. جزایر محل سکونت جمعیت قابل توجهی از پترودروما ماکروپترا (پیترول صورت خاکستری) و اسفنودون پانکتاتوس (تواتارا) هستند، که هر دو به ساخت لانه شهرت دارند. تأثیر ترکیبی از گودال‌کنی شدید، به ویژه در مناطقی مانند Hongiora، همراه با احتمالاً سوزاندن کنترل‌شده، فرض می‌شود که نقش کلیدی در پاک کردن آثار جمعیت ماوراکی اولیه ایفا کرده است.

یک قسمت اساسی از این تحقیق شامل توصیفات محل‌های باستان‌شناسی است که در طی کمپ علمی باشگاه علمی دانشگاه آکلند در ماه مه 1972 جمع‌آوری شدند. با این حال، اگرچه این توصیفات و نقشه‌های اسکچ همراه به دلیل محدودیت‌های زمانی و تجهیزات محدود مختصر هستند، اما احتمال وجود سایت‌های اضافی در جزایر همچنان وجود دارد.

Ruamahuanui[ویرایش]

یک سایت یکتا ثبت‌شده (N45/1، به تصویر مقاله مراجعه کنید) با مشاهده Blackburn در سال 1958 هماهنگ است. این سایت

دارای یک تراس کوچک با ابعاد تقریبی 12 متر در 6 متر است که در ارتفاع 10 متر از سطح ساحل قرار دارد، با دیواره‌های سنگی در دو طرف. شواهدی از کوه‌های صدفی در سراسر تراس پخش شده و به سمت بالا در گلو گسترش پیدا می‌کند.

Middle Island[ویرایش]

سه سایت ثبت‌شده شامل N45/2، واقع در یک ریشه شیب‌دار به ارتفاع بیش از 40 متر از صخره‌های شیب‌دار. دسترسی به این سایت از طریق یک گلی می‌تواند از طریق یک گلی شیب‌دار یا یک ریشه باریک و پیچیده صورت پذیرد. اشیان، صدف و استخوان ماهی در منطقه پخش شده بودند. N45/3، یک تراس کوچک 5-6 متر بالاتر از سطح ساحل، تجمعاتی از صدف ماهی دارد. N45/4، بزرگترین و جذاب‌ترین سایت، دیواره‌های حفاظتی سنگی و تراس‌ها دارد که به استفاده احتمالی برای کشاورزی اشاره دارد.

Ruamahuaiti[ویرایش]

تراس‌گذاری مشهور در این جزیره (N45/5) شامل نه سطح اصلی واقع در شمالی‌ترین ریج است. این سایت شواهدی از صدف، استخوان ماهی، اوبسیدیان و آثار نشان می‌دهد که بر دوران ماورایی ممکن است اشغال شده باشد.

Hongiora[ویرایش]

هر چند سایت خاصی ثبت نشده است، اما دو تکه از اوبسیدیان نزد یک چشمه آب شیرین جمع‌آوری شدند. بحث شامل شواهد مرتبط با ساختمان‌ها، گودال‌ها، تخمیرها و گیاهان در جزایر است. نزدیکی به Mayor Is.، منبع مهمی از اوبسیدیان، امکان دارد که نشان‌دهنده استفاده از جزایر برای پناه موقت یا بازدید از گروه‌های ساحلی باشد. علاوه بر این، گزارش‌های تاریخی نشان می‌دهند که جزایر به عنوان یک منبع غذایی مهم برای ماوری‌های اوایل در منطقه خدمت می‌کرده‌اند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Aldermen Islands». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.
  2. Moore, P. R. (1973). "Evidence of former Maori occupation of the Aldermen Islands." Tane, 19, 21-29.
  3. Sladden, B.; Falla, R.A. (1927). "Alderman Islands." New Zealand Journal of Science and Technology, 9, 193-205.
  4. Sladden, B; Falla, R.A. (1928). "Alderman Islands." New Zealand Journal of Science and Technology, 9, 282-90.
  5. Cochrane, G.R. (1962). "The Aldermen Islands: A remnant of primaeval New Zealand." Transactions of the Royal Society of New Zealand. Botany, 1, 331-41.
  6. Wharton, W.J.L. (Ed.) (1893). "Captain Cook's Journal during his voyage round the world made in H.M. Bark 'Endeavour', 1768-1771."
  7. Wade, W.R. (1842). "A Journey in the Northern Island of New Zealand."
  8. Bell, B.D.; Bell, L.C.; Blackburn, A.; Falla, R.A.; Sladden, B. (1951-8). "Records of visits to Aldermen Islands." Internal Affairs Dept. File 46/29/13.
  9. Falla, R. A. (1953). "Change and adjustment in plant and animal communities." New Zealand Ecological Society Report. 2nd Annual Meeting, 3-4.

پیوند به بیرون[ویرایش]