جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر مکمل مرد در مجموعه تلویزیونی درام

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جایزه امی ساعات پربیننده بهترین بازیگر مکمل مرد در مجموعه تلویزیونی درام
دریافت کننده ۲۰۲۲: متیو مک فادین
توصیفبهترین اجرا توسط یک هنرپیشهٔ مکمل مرد در مجموعه تلویزیونی درام
کشورایالات متحده آمریکا
برگزارکنندهآکادمی علوم و هنرهای تلویزیون (اِی‌تی‌اِی‌اِس)
نخستین دوره۱۹۵۴
دریافت‌کننده کنونیبیلی کروداپ
برنامه صبحگاهی (۲۰۲۰)
وبگاه

جایزه امی ساعات پربیننده بهترین بازیگر مکمل مرد در مجموعه تلویزیونی درام یکی از جوایز امی ساعات پربیننده است که هرساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تلویزیون (اِی‌تی‌اِی‌اِس) به بازیگری که از سوی هیئت داوران به‌عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد در مجموعه تلویزیونی درام صنعت تلویزیون شناخته شده‌است، اهدا می‌شود.

در ششمین دوره جوایز امی ساعات پربیننده که در سال ۱۹۵۴ برگزار شد، آرت کارنی برای نقش‌آفرینی در جکی گلیسون شو اولین برنده این جایزه شد. در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۵، در این دسته جایزه‌ای اهدا نشد، زیرا دسته‌ها با قالب سنتی سال‌های دیگر متفاوت بودند. به‌دنبال ۲۲مین دوره جوایز امی ساعات پربیننده، بازیگران مکمل مرد درام به‌تنهایی با یکدیگر رقابت کردند. با این حال، درمیان نامزدهای این دسته علاوه‌بر بازیگران مجموعه‌های درام، بازیگران فیلم‌های تلویزیونی، سریال‌های کوتاه و بازیگران مهمان قرار داشتند؛ در سال‌های بعد، این بازیگران به‌طور جداگانه در دسته‌های متفاوت نامزد شدند.

از زمان شروع مراسم، این جایزه به دست ۶۴ بازیگر رسیده‌است. پیتر دینکلیج با چهار جایزه، بهترین عملکرد را نسبت به دیگر بازیگران داشته‌است. بعد از او آرت کارنی، دان ناتز و آرون پال — پال همچنین بیشترین دریافت‌کننده این جایزه از زمان جدایی دسته‌ها است — هرکدام با سه جایزه بیشتر از هر بازیگر دیگری برنده این جایزه شده‌اند. مجموعه‌های تلویزیونی بازی تاج‌وتخت، قانون لس آنجلس و بال غربی هرکدام مجموعاً با چهار جایزه، بیشترین جایزه را در این دسته دریافت کرده‌اند.

برنده‌ها و نامزدهای چندین جایزه[ویرایش]

مجموعه‌های برنده چندین جایزه[ویرایش]

منابع[ویرایش]