جانسو توسون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جانسو توسون
تولد ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۸۸ ‏(۳۶ سال)
نورنبرگ، آلمان
ملیت ترکیه
پیشه بازیگر، مدل
سال‌های فعالیت ۲۰۱۱–اکنون
همسر(ها) ارکان کولچاک کوستندیل (ا. ۲۰۱۸)
فرزندان ۱(مارسل)

جانسو توسون (ترکی استانبولی: Cansu Tosun‎) (زاده ۲۶ ژانویه ۱۹۸۸ در نورنبرگ) بازیگر اهل ترکیه است.[۱]

جانسو توسون در ۲۶ ژانویه در سال ۱۹۸۸ در شهر نورنبرگ آلمان متولد شده است. او مدت ها مشغول فعالیت در رقص باله بود و سپس به کلاس های آموزش مدلینگ رفت. وی در سال ۲۰۱۱ به صورت حرفه ای فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و در سریال هایی همچون زیر پوست شهر ، سریال Little Lady ، سریال Today’s SarayLi و سریال کاخ نشینان امروز به ایفای نقش پرداخته است.

خانواده و تحصیلات[ویرایش]

پدر و مادر جانسو اصالتاً اهل شهر کایسری هستند. زمانیکه مادر جانسو ۱۶ سال و پدرش ٢٢ سال داشت به نورنبرگ مهاجرت کرده‌اند. پدر جانسو مدیر یکی از ادارات پست نورنبرگ بوده و مادرش در تحریریه مجله کار می‌کند. جانسو یک برادر دوقلو بنام فیرات دارد. این بازیگر توانای ترک، در اپرای نورنبرگ، ۱٣ سال به یادگیری درس های باله پرداخته و پس از دوره‌ی دبیرستان به رقص جاز و هیپ هاپ روی آورده است. جانسو از ۴ سالگی به عنوان فوتومدل برای مارک های آلمانی کار کرده و مدل مارک های معروف شده است. او در دبیرستان، رشته ی تجارت خوانده و پس از اینکه در آلمان با یک مدیر برنامه بنام شبنم اوزبرک آشنا شده، به استانبول مهاجرت کرده است.

آغاز کار بازیگری[ویرایش]

جانسو پس از آمدن به استانبول در مدرسه ی Mota.3 Okulu، درس های بازیگری را از امید چلیک یاد گرفت و در حین اینکه به عنوان یک فوتومدلینگ حرفه ای فعال میکرد، وارد کادر سریال Küçük Hanımefendi شد. جانسو در سال ٢۰۱٣ در کنار بازیگرانی همچون نازان کسال، و سرهات تئومن به هنرنمایی در سریال کاخ نشینان پرداخت. او در سال ٢۰۱۴ در فیلم سینمایی اولین راز: راز پدربزرگم حاضر شد و درکنار کرم جم به بازی پرداخت. آخرین بازی جانسو توسون مربوط به فیلم سینمایی Anna در سال ٢۰۱٩ است.

ازدواج[ویرایش]

جانسو در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ با بازیگر ترک ارکان کولچاک کوستندیل نامزد کرد و در ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ با وی ازدواج کرد و اولین فرزند آن‌ها در ژوئیه ۲۰۲۰ به دنیا آمد.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Cansu Tosun Biography". IMDb (به انگلیسی). Retrieved 30 June 2020.
  2. "Cansu Tosun". Turkishdrama (به انگلیسی). Retrieved 30 June 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]