تیم ملی بسکتبال صربستان و مونته نگرو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تیم ملی بسکتبال صربستان و مونته نگرو، همچنین به عنوان تیم ملی بسکتبال یوگسلاوی شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۶ تا ۱۹۹۳ نماینده صربستان و مونته‌نگرو در بازی‌های بین‌المللی بسکتبال بود. این تیم توسط فدراسیون بسکتبال صربستان و مونته‌نگرو اداره می‌شد.

صربستان و مونته‌نگرو
رتبه‌بندی فیباخالی
عضویت در فیبا۱۹۹۲
ناحیه فیبافیبا اروپا
فدراسیون ملیفدراسیون بسکتبال صربستان و مونته‌نگرو
بازی‌های المپیک
سابقه حضور۳
نشان‌هاSilver نقره: (۱۹۹۶)
جام جهانی
سابقه حضور۳
نشان‌هاGold طلا: (۱۹۹۸, ۲۰۰۲)
فیبا یوروبسکت
سابقه حضور۶
نشان‌هاطلا طلا: (۱۹۹۵, ۱۹۹۷, ۲۰۰۱)
برنز برنز: (۱۹۹۹)
میزبان jersey
Team colours
میزبان
مهمان jersey
Team colours
مهمان

تاریخچه[ویرایش]

پس از فروپاشی یوگسلاوی، در سال ۱۹۹۲–۱۹۹۱، تیم ملی بسکتبال یوگسلاوی منحل شد. بوسنی و هرزگوین (بوسنی و هرزگوینکرواسی (کرواسیمقدونیه شمالی (مقدونیه شمالی) و اسلوونی (اسلوونی) سپس تیم‌های ورزشی خود را تشکیل دادند. در حالی که یوگسلاوی آن زمان باقیمانده و کوچکتر (در ابتدا با عنوان صربستان و مونته‌نگرو شناخته می‌شد تیم ملی خود را تشکیل می‌داد.

این تیم در ابتدا از سال ۲۰۰۳ تا ۱۹۹۲ یا بعد از نام این کشور در آن زمان یا «تیم ملی بسکتبال یوگسلاوی» نامگذاری شد. در سال ۲۰۰۳، پس از تغییر نام این کشور از یوگسلاوی به صربستان و مونته نگرو، این تیم همچنین به «تیم ملی بسکتبال صربستان و مونته نگرو» تغییر نام داد. پس از تقسیم صربستان و مونته نگرو، در سال ۲۰۰۶ و تبدیل شدن به کشورهای مستقل صربستان و مونته‌نگرو، هر یک تیم‌های ملی خود را تشکیل دادند. اولین حضور تیم ملی بسکتبال صربستان در رقابت‌های مهم در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۰۷ بود. در حالی که اولین حضور تیم ملی بسکتبال مونته‌نگرو در یک رویداد مهم در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۱ بود.

اسمها[ویرایش]

  • تیم ملی بسکتبال فدرال یوگسلاوی: ۲۰۰۳–۱۹۹۲
  • تیم ملی بسکتبال صربستان و مونته‌نگرو: ۲۰۰۶–۲۰۰۳

تیم‌های جانشین[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]