تبر طلایی ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تبر طلایی ۳
توسعه‌دهنده(ها)سگا
ناشر(ها)سگا
طراح(ـان)کازوما فوجی
تاکاشی ایزوکا
آهنگساز(ان)تاتسویوکی مائدا
نائوفومی هاتایا
سریتبر طلایی
سکو(ها)سگا جنسیس
تاریخ(های) انتشار
ژانر(ها)بیتم آپ
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره

تبر طلایی ۳ (به انگلیسی: Golden Axe III) یک بازی ویدئویی به سبک بیتم آپ با زاویه دید از پهلو است که توسط سگا در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۳، برای کنسول سگا جنسیس ساخته و منتشر شده‌است. این بازی دنبالهٔ تبر طلایی ۲، و سومین قسمت اصلی از مجموعه بازی‌های تبر طلایی به‌شمار می‌رود. بعدها از این بازی چندین نسخه مختلف شامل گردآوری سگا جنسیس برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ و پلی‌استیشن همراه، گردآوری نهایی جنسیس سونیک برای پلی‌استیشن ۳ و اکس‌باکس ۳۶۰، و به صورت دیجیتالی بر روی کنسول مجازی وی منتشر شد. ویژگی‌های جدیدی به این نسخه اضافه شده‌است که از آن‌ها می‌توان به شخصیت‌های جدید، حرکات جدید (حملات ویژه، حملات کار گروهی و وردهای جادویی گروهی) و نقاط چند شاخه اشاره کرد که به بازیکن اجازه انتخاب مسیر دلخواه را می‌دهد.

داستان[ویرایش]

دامود هل استرایک، شاهزاده تاریکی، تبر طلایی را برداشته و نفرینی شیطانی بر سر همه جنگجویان قرار داده است. با این حال، یکی از قهرمانان از نفرین رهایی یافته و برای حل مسئله تلاش می کند تا نفرین دیگران را نیز از بین ببرد، تاریکی را شکست دهد و تبر طلایی را بازپس بگیرد.

بازتاب ها[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Golden Axe III for Genesis". GameRankings. CBS Interactive. Archived from the original on 9 September 2015. Retrieved 2019-01-16.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:ربات:وضعیت نامعلوم پیوند اصلی (link)
  2. "Golden Axe III for iPhone/iPad Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved 2019-01-16.

منابع[ویرایش]