تامی تابرویل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تامی تابرویل
پرتره رسمی در سال ۲۰۲۳
سناتور ایالات متحده
از آلاباما
آغاز به کار
۳ ژانویه ۲۰۲۱
همکار با ریچارد شلبی
پس ازداگ جونز (سیاستمدار)
اطلاعات شخصی
زاده
Thomas Hawley Tuberville

۱۸ سپتامبر ۱۹۵۴ ‏(۶۹ سال)
کامدن (آرکانزاس), آمریکا
حزب سیاسیحزب جمهوری‌خواه (ایالات متحده آمریکا)
همسر(ان)Suzanne Fette (ا. ۱۹۹۱)
فرزندان۲
وبگاه

تامس هالی تابِرْویل (‎/ˈtʌbərvɪl/‎ ;[۱] متولد ۱۹۵۴ سپتامبر ۱۸) سرمربی بازنشسته فوتبال آمریکایی، بازیکن سابق فوتبال آمریکایی، و سیاستمدار آمریکایی است که از سال ۲۰۲۱ به عنوان سناتور جونیور ایالات متحده از آلاباما مشغول به کار است. توبرویل از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در دانشگاه می‌سی‌سی‌پی، از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در دانشگاه آبرن، از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در دانشگاه تگزاس تک و از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در دانشگاه سینسینتی سرمربی فوتبال آمریکایی بود.

تابرویل در سال ۲۰۰۴ پس از فصلی که در آن اوبرن ۱۳ پیروزی بدون شکست بدست آورد، جایزه بهترین مربی سال والتر کمپ و بر برایانت را دریافت کرد، که در آن آبرن عنوان کنفرانس جنوب شرقی و شوگربول را به دست آورد اما به بازی قهرمانی ملی BCS راه نیافت. وی در ۶ اکتبر ۲۰۰۷، صدمین پیروزی حرفه ای خود را با پیروزی ۳۵–۷ مقابل وندربیلت، بدست آورد. وی تنها مربی در تاریخ فوتبال آبرن است که شش بار متوالی رقیب خود در ایالت، یعنی آلاباما را شکست داده‌است.

در آوریل ۲۰۱۹، تابرویل نامزدی خود را در انتخابات سنای ایالات متحده ۲۰۲۰ در آلاباما اعلام کرد.[۲] در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۲۰، تابرویل با شکست دادن سناتور و دادستان کل سابق جف سشنز، نامزد جمهوری خواهان شد.[۳] در ۳ نوامبر، تابرویل با غلبه بر داگ جونز، سناتور دموکرات، در انتخابات عمومی پیروز شد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "'We need a different voice:' Tommy Tuberville says it's time to send real people to Washington D.C." CBS 42 (به انگلیسی). 2020-03-04. Retrieved 2020-05-16.
  2. "Tommy Tuberville running for U.S. Senate". al (به انگلیسی). 2019-04-06. Retrieved 2020-05-16.
  3. "Tommy Tuberville wins the Alabama GOP Senate primary, defeating Jeff Sessions". VOX. July 14, 2020. Retrieved 14 July 2020.
  4. "Alabama U.S. Senate Election Results". The New York Times (به انگلیسی). ISSN 0362-4331. Retrieved 2020-11-04.