بنانا فیش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بنانا فیش
اولین جلد تانکوبون
اولین جلد تانکوبون
バナナフィッシュ
(‏موزماهی‏)
ژانرجنایی، مهیج[۱]
مانگا
نویسندهآکیمی یوشیدا
ناشرشوگاکوکان
دستهشوجو
انتشار دربساتسو شوجو کامیک
پخش اصلیمه ۱۹۸۵ – آوریل ۱۹۹۴
شمار کتاب‌ها۱۹ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانهیروکو اوتسومی
نویسندههیروشی سکو
آهنگ‌سازشینیچی اوساوا
استودیوماپا
صاحب امتیازآمازون ویدئو
شبکهفوجی تلویژن
پخش اصلی۵ ژوئیه ۲۰۱۸ – ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸
قسمت‌ها۲۴
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

بنانا فیش (به انگلیسی: Banana Fish) یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط آکیمی یوشیدا نوشته و مصورسازی شده‌است. این سری توسط انتشارات شوگاکوکان بین سال‌های ۱۹۸۵ الی ۱۹۹۴ در مجلهٔ شوجو کامیک انتشار یافت. این مجموعه در کشور ژاپن و در قالب نوزده تانکوبون و یازده بونکُوبُون گردآوری شد و به‌وسیله شوگاکوکان به چاپ رسید. عنوان این مجموعه برگرفته از داستان کوتاه یک روز خوش برای موزماهی (۱۹۴۸)، به قلم جی. دی. سلینجر است.[۲]داستان مجموعه عمدتاً در دهه ۱۹۸۰ (میلادی) نیویورک سیتی اتفاق می‌افتد و به دنبال اش لینکس، رهبر باند خلافکاران خیابانی است که یک دسیسه جنایتکارانه در رابطه با «موزماهی»، (یک مادهٔ مخدر مرموز که مصرف کنندگانش را شستشوی مغزی می‌دهد) را کشف می‌کند. او در حین تحقیقاتش با ائیجی اوکومورا، یک دستیار عکاس ژاپنی مواجه می‌شود و با وی پیوند نزدیکی برقرار می‌کند.

بر پایه نسخه مانگا، یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۴ قسمتی نیز به کارگردانی هیروکو اوتسومی دستمایه اقتباس قرار گرفت که پخش آن از ۵ ژوئیه، تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ در شبکه فوجی تلویژن ادامه داشت.

منابع[ویرایش]

  1. "Banana Fish Official Website". Viz Media. Retrieved June 25, 2022.
  2. "Manga Review: Banana Fish" (به انگلیسی). Manga.Tokyo. Archived from the original on 3 December 2019. Retrieved October 14, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]