باشگاه ورزشی ساحلی دانکرک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
USL Dunkerque
نام کاملUnion Sportive du Littoral de Dunkerque
لقب‌(ها)دریایی[۱][۲] (The Seasiders)
تاریخ بنیان‌گذاری۱۹۰۹؛ ۱۱۵ سال پیش (۱۹۰۹-خطا: زمان نامعتبر}})
زمینِ بازیورزشگاه مارسل تریبات
گنجایش۴٬۹۳۳ نفر
مالکیوکسل ییلدیریم
سرمربیلوئیس کاسترو
لیگلیگ ۲
وبگاه

باشگاه ورزشی ساحلی دانکرک (انگلیسی: USL Dunkerque) یک باشگاه فوتبال مستقر در دانکرک، فرانسه است که در حال حاضر در لیگ ۲، دومین سطح لیگ فوتبال در این کشور به فعالیت می‌پردازد.

تاریخچه[ویرایش]

این باشگاه در سال ۱۹۰۹ تأسیس شد و هرگز در لیگی بالاتر از لیگ ۲ بازی نکرده‌است. آنها یک بار به نیمه نهایی جام حذفی فوتبال فرانسه در سال ۱۹۲۹ و چهار بار به یک چهارم نهایی در سال‌های ۱۹۳۰، ۱۹۳۷، ۱۹۶۸ و ۱۹۷۱ رسیدند.

این باشگاه در سال ۲۰۲۰ به لیگ ۲ صعود کرد، زمانی که فصل لیگ ملی فرانسه به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ پیش از موعد به پایان رسید؛ دانکرک در آن زمان در جدول دوم بود و توسط کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال فرانسه صعود کرد.[۳] این باشگاه در پایان فصل ۲۰۲۱–۲۲ لیگ ۲ پس از دو فصل حضور در این سطح، به لیگ ملی فرانسه سقوط کرد.[۴] در ۲۶ مه ۲۰۲۳، این باشگاه با نتیجه ۲–۳ لمانز اف سی را در ام‌ام آره‌نا شکست داد. این امر جایگاه دوم جدول را تضمین کرد و پس از یک سال غیبت، صعود به لیگ ۲ برای فصل ۲۰۲۳–۲۴ قطعی شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Nos Maritimes s'imposent à Béziers et restent leaders !". 23 January 2020.
  2. "USL Dunkerque: La résurrection d'une institution". 5 June 2020.
  3. "Le COMEX valide les montées de Pau et Dunkerque" (به فرانسوی). foot-national.com. 11 May 2020.
  4. Rocher, Adrien. "Corrigée, l'USL Dunkerque est reléguée en National". Le 11 Dunkerquois (به فرانسوی). Retrieved 10 May 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]