بازگشت پدرخوانده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بازگشت پدرخوانده
نویسنده(ها)مارک وینگاردنر
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
مجموعهپدرخوانده
گونه(های) ادبیداستان جنایی
ناشرراندوم هاوس
تاریخ نشر
۱۶ نوامبر، ۲۰۰۴
گونه رسانهچاپی (گالینگور و شومیز) و کتاب صوتی
شمار صفحات۴۴۸
شابکشابک ‎۱−۴۰۰۰−۶۱۰۱−۶
۸۱۳/.۵۴ ۲۲
پس ازسیسیلی‌ها 
پیش ازانتقام پدرخوانده 

بازگشت پدرخوانده، رمانی است که توسط نویسنده مارک وینگاردنر نوشته شده و در سال ۲۰۰۴ منتشر شده‌است. این رمان دنباله رمان ماریو پوزو در سال ۱۹۶۹با نام پدرخوانده و سیسیلی‌ها (۱۹۸۴) است. ناشر، راندوم هاوس، وینگاردنر را برای نوشتن دنباله ای پس از مرگ پوزو انتخاب کرد.[۱] از آنجا که رمان اصلی سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ را شامل می‌شد، و شامل داستانهای قابل توجهی از زندگی دون ویتو کورلئونه بود، سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۲ را شامل می‌شود و شامل پیشینه قابل توجهی از زندگی مایکل کورلئونه قبل از نخستین رمان است. این سومین کتاب از مجموعه رمان‌های «پدرخوانده» است.

این رمان همچنین با نام پدرخوانده: سال‌های گمشده منتشر شد.[۲]

طرح[ویرایش]

داستان پس از پایان نخستین رمان شروع می‌شود. وقایع فیلم پدرخوانده قسمت دوم در بازه زمانی این رمان رخ می‌دهد، اما فقط در پس زمینه ذکر شده‌است. بسیاری از شخصیت‌های پوزو به ویژه فردو کورلئونه، تام هاگن و جانی فونتانه گسترش یافته‌اند و شخصیت‌های جدیدی مانند نیک گراچی، دنی شی و فرانچسکا کورلئونه معرفی می‌شوند. نیمه دیگر رمان بیشتر به نقش مایکل در نقش دون و رؤیای مشروعیت بخشیدن به خانواده کورلئونه می‌پردازد. این رمان خدمات مایکل در جنگ جهانی دوم و همچنین زندگی مخفی برادرش فردو را گسترش می‌دهد. این رمان چگونگی پیوستن سانی، فردو و تام هاگن به تجارت خانوادگی و همچنین مرگ پیت کلمنزا و سالواتوره تسیو را نشان می‌دهد.

بازگشت پدرخوانده توسط انتقام پدرخوانده در سال ۲۰۰۶ دنبال شد که همچنین توسط وینگاردنر نوشته شده‌است.

زمینه[ویرایش]

در دهه ۱۹۹۰، برای نوشتن دنباله ای برای پدرخوانده، به پوزو نزدیک شده بودند. او نپذیرفت، اما اظهار داشت که مخالفت نخواهد داشت که دنباله ای توسط نویسنده دیگری نوشته شود. چندین سال پس از مرگ پوزو در سال ۱۹۹۹، مسابقه ای را برای انتخاب یک نویسنده باهوش برگزار شد: شرکت کنندگان در این کار باید خلاصه ای از کتاب پیشنهادی خود را به همراه یک فصل نمونه کامل بنویسند. وینگاردنر از میان چند هزار شرکت کننده به عنوان نویسنده رمان جدید انتخاب شد.[۳]

گزارش[ویرایش]

میشیکو کاکوتانی، در حال نوشتن در نیویورک تایمز، آن را «یک عملکرد کاملاً محکم: باتکلیف، تعلیق و فقط گاهی آزار دهنده» خواند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. KAKUTANI, MICHIKO (November 12, 2004). "You Think You're Out, but They Try to Pull You Back In". The New York Times. Archived from the original on 3 June 2012. Retrieved 2012-06-03.
  2. Kerr, Philip (2004-11-20). "Review: The Godfather by Mark Winegardner". The Guardian (به انگلیسی). ISSN 0261-3077. Retrieved 2019-03-07.
  3. "'The Godfather Returns' in New Book". FoxNews.com. November 17, 2004. Retrieved March 28, 2015.
  4. KAKUTANI, MICHIKO (November 12, 2004). "You Think You're Out, but They Try to Pull You Back In". The New York Times. Archived from the original on 3 June 2012. Retrieved 2012-06-03.