آل نری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

آل (آلبرت) نری ، شخصیتی خیالی است که در رمان پدرخوانده و سه‌گانه فیلمهای ساخته شده توسط کارگردان فرانسیس فورد کوپولا و نویسنده رمان ماریو پوزو ظاهر می‌شود. در هر سه فیلم، نقش آل نری توسط ریچارد برایت به تصویر کشیده شده‌است.[۱][۲] او به عنوان مجری شخصی، محافظ و قاتل مایکل کورلئونه فعالیت می‌کند.[۲]

آل نری
ال نری را ریچارد برایت در «'پدرخوانده: قسمت دوم» به تصویر کشید
نخستین حضورپدرخوانده
آخرین حضورانتقام پدرخوانده
پدیدآورماریو پوزو
ایفاگرریچارد برایت
اطلاعاتِ درون‌داستانی
پیشهگشت زن، مجری، محافظ، قاتل
خانوادهتامی نری

در رمان[ویرایش]

در رمان پدرخوانده، نری کار خود را به عنوان یک افسر پلیس شهر نیویورک آغاز می‌کند، جایی که به دلیل خلق و خوی تند و قدرت بدنی شهرت می‌یابد. او اغلب با چراغ قوه بزرگ گشت می‌زند، که از آن برای حمله به جوانان ایتالیایی که با باندها می‌دوند یا شیشه جلو اتومبیل‌های دیپلمات‌هایی را که قوانین رانندگی یا پارکینگ را نادیده می‌گیرند، برخورد می‌کند. پس از ترک همسرش، نری با شکستن جمجمه با چراغ قوه، یک فروشنده مواد مخدر و دلال را می‌کشد و به جرم قتل غیرقانونی محکوم می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. Sisario, Ben (February 20, 2006). "Richard Bright, 68, an Actor in the 'Godfather' Movie Series, Dies". The New York Times.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Richard Bright, 68; acted in 'Godfather,' 'Sopranos'". Associated Press. The Boston Globe. February 20, 2006.

پیوند به بیرون[ویرایش]