اینشورتک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اینشورتک بخشی را تعریف می‌کند که شرکت‌های بیمه، شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها را گرد هم می‌آورد و از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده، بلاکچین، داده‌های بزرگ، رایانش ابری و غیره برای ایجاد اشکال جدید بیمه در در این بخش استفاده می‌کنند و محصولات و خدمات را به مشتری نهایی ارائه دهید.[۱][۲]

نقش[ویرایش]

اینشورتک به استفاده از نوآوری و فناوری طراحی شده جدید برای کاهش ریسک و کارایی در صنعت بیمه اشاره دارد. اینشورتک ترکیبی از کلمات «بیمه» و «فناوری» است که از اصطلاح فین تک گرفته شده‌است. اعتقاد شرکت‌های بیمه و سرمایه‌گذاری توسط سرمایه گذاران خطرناک در جهان این است که صنعت بیمه برای نوآوری و ایجاد آن به بلوغ رسیده‌است. اینشورتک در حال بررسی راه‌هایی مانند ارائه بیمه نامه‌های فوق‌العاده سفارشی شده، بیمه‌های اجتماعی و استفاده از داده‌های جدید از سنسورها و دستگاه‌های مجهز به اینترنت برای ارزیابی ریسک و قیمت گذاری بیمه ای است.

تأثیر[ویرایش]

یکی از مهمترین نقش‌های اینشورتک‌ها در صنعت بیمه اضافه کردن نقش هوش مصنوعی در صنعت بیمه و بالا بردن بهره‌وری صنعت بیمه به کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در صنعت بیمه است که تا سال ۲۰۳۰ موجب دگرگونی و انقلاب در این صنعت خواهد شد و صنعت بیمه از نقش فعلی به نقش پیش‌بینی ریسک و ایجاد ارز افزوده تبدیل خواهد شد.

نقش کارگزاران، مصرف‌کنندگان، واسطه‌های مالی، بیمه‌ها و تأمین کنندگان در استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای افزایش تصمیم‌گیری و بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی تجربه مشتری، به سرعت تغییر خواهد گرفت.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «Spanish Fintechنسخه آرشیو شده» (octubre de 2016). Archivado desde el original, el ۲۷ اكتبر ۲۰۱۶. Consultado el ۱۶ آوریل ۲۰۲۱.
  2. Lin, Tom C. W. (2016-01-05). "Infinite Financial Intermediation" (به انگلیسی). Rochester, NY. {{cite journal}}: Cite journal requires |journal= (help)
  3. Van Loo, Rory (2018-02-01). "Making Innovation More Competitive: The Case of Fintech". UCLA Law Review. 65 (1): 232.