ایستگاه متروی علامه جعفری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایستگاه مترو علامه جعفری
Map
مکانخیابان پروانه شمالی، نبش بزرگراه علامه جعفری
طبقاتیک طبقه
گردانندهشرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)
مدیرمتروی تهران و حومه
خطوط خط ۴ مترو تهران
فاصله۱۵۸ متر
سکوهادارای دو سکو که فقط یک سکوی آن در حال حاضر فعال است.
تاریخچه
بازشده۹ اردبیهشت ۱۴۰۲
خدمات
ticketsescalatorscash machinetaxi standpublic transportationPay PhoneWater FountainLost and Found

ایستگاه متروی علامه جعفری یکی از ایستگاه‌های خط چهار متروی تهران است که در خیابان پروانه شمالی، نبش بزرگراه علامه جعفری واقع شده‌است. این ایستگاه اولین ایستگاه از توسعه غربی خط ۴ متروی تهران، بیستمین ایستگاه افتتاح شده این خط و یکصدوپنجاهمین[۱] ایستگاه متروی تهران است که در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

طول سکوی این ایستگاه ۱۵۸ متر و عمق آن نیز ۳۴ متر از سطح زمین است. همچنین ۷ دستگاه پله برقی و ۴ دستگاه آسانسور در این ایستگاه نصب شده‌است و برای ساخت این ایستگاه ۹۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۵۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۱۰ هزار مترمربع نیز نازک‌کاری انجام شده‌است.[۲]

موقعیت در مترو[ویرایش]

این ایستگاه در خط ۴ متروی تهران که در نقشه با رنگ زرد نمایش داده می شود قرار دارد و در میان ایستگاه متروی آیت‌الله کاشانی در جهت شمال( واقع در سه راه جنت آباد) و دارای تقاطع با خط ۶ متروی تهران و ایستگاه متروی ارم سبز در جنوب و دارای تقاطع با خط ۵ متروی تهران واقع شده است.

قرار گیری این مترو در میان دو ایستگاه تقاطعی اهمیت دو چندان به آن می‌دهد.

این ایستگاه در محله فردوس غرب تهران قرار دارد و موقعیت خوبی به خیابان شقایق، بلوار ناصر حجازی، بزرگراه ستاری و محله مهم فردوس و سازمان برنامه داده‌است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]