انجمن بین‌المللی حقوق ورزش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن بین‌المللی حقوق ورزش
کوته‌نوشتIASL
بنیان‌گذاری۱۹۹۲
گونهسازمان مردم‌نهاد بین‌المللی
منطقه
Worldwide
زبان رسمی
English
وبگاه

انجمن بین‌المللی حقوق ورزش (IASL) یک انجمن خصوصی علمی با اعضا از ملیت های مختلف است که در اولین کنگره حقوق ورزش خودرا ، ۱۱ تا ۱۳ دسامبر ۱۹۹۲ در آتن و در المپیا یونان مستقر شده‌است.

هدف[ویرایش]

هدف انجمن بین‌المللی حقوق ورزش پرورش و توسعه علوم، تحقیق و آموزش قانون ورزش و نهاد بازی‌های المپیک است. مطالعات، جمع‌آوری حقوق بین‌المللی ورزش، برنامه‌نویسی و مشاوره در بخش قانونگذاری، اداری، سازمانی و عملی قانون ورزش و نهاد بازی‌های المپیک از اهداف انجمن است.

اعضا[ویرایش]

اعضای انجمن بین‌المللی حقوق ورزش ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند که به‌طور فعال در تحقیق، آموزش و کاربرد عملی قانون ورزش و همچنین نهاد بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند. از هر کسی که می‌خواهد عضو شود، خواسته می‌شود فرم درخواست را تکمیل کند. حق عضویت سالانه با توجه به طبقه‌بندی مربوط از فرم درخواست فوق به وضعیت عضو بستگی دارد. رئیس فعلی IASL دیمیتریوس پاناجیوتوپولوس (Assoc) است. IASL قبلاً بیش از پانزده کنگره را ترتیب داده‌است.[۱]

انتشارات قانون ورزش[ویرایش]

اعضای انجمن بین‌المللی حقوق ورزش کتاب‌های خود،[۲] مقاله[۳] و مطالعات بر اساس قانون ورزش را منتشر می‌کنند. مقالاتی در مورد روابط ورزشی (در سطح ملی و بین‌المللی) و سازمان‌های ورزشی (وضعیت حقوقی آنها و قانونی که بر عملکرد آنها حاکم است) نیز منتشر می‌شود.

مجله پانتکتیس[ویرایش]

مجله رسمی Pandektis در مورد بررسی حقوق بین‌الملل ورزشی" است که هر سال دو بار منتشر می‌شود. توسط کمیته تحریریه به ریاست دیمیتریوس پانجیوتیوپولوس اداره می‌شود. استاد، دانشگاه آتن. هدف اصلی مجله برقراری ارتباط و ارائه پیام علمی از قانون علوم ورزشی است. تاکنون هفت جلد آن منتشر شده‌است.[۴] آخرین جلد[۵] شامل چندین مقاله در مورد موضوعات فعلی علم حقوق ورزش (به عنوان مثال مقاله ای در مورد قوانین آیین‌نامه جدید فیفا برای وضعیت و انتقال بازیکنان)، و همچنین مقالاتی در مورد موضوعات اساسی قانون ورزش (مانند به عنوان مقاله ای در مورد ماهیت نظم حقوقی بین‌المللی ورزشی Lex Sportiva و ارتباط آن با ملی‌ها). این مجله همچنین حاوی داوری‌های اخیر ECJ، دستورها و جوایز CAS و همچنین اعلامیه IASL است.

منابع[ویرایش]

  1. "List of Congresses that organized by IASL". Retrieved 2008-07-30.
  2. IASL Books. Retrieved 2008-07-30.
  3. "News & articles".
  4. "International Sports Law Review Pandektis". Archived from the original on 2008-07-29. Retrieved 2008-07-30.
  5. Panagiotopoulos, Dimitris (2007). International Sports Law Review Vol. 7. Αthens: Νομική Βιβλιοθήκη. p. 344. ISSN 1109-3943.