الماس‌ها بهترین دوست یک دختر هستند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

«الماس‌ها بهترین دوست یک دختر هستند» (به انگلیسی: Diamonds Are a Girl's Best Friend) یک ترانه جاز است که توسط کارول چانینگ در تهیه آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند (۱۹۴۹) در تئاتر برادوی، با موسیقی جولی استاین و متن ترانه از لئو رابین معرفی شده‌است.

نسخه مریلین مونرو[ویرایش]

مونرو ترانه را می‌خواند که توسط مردان خوش‌پوش احاطه شده‌است.

اجرای مونرو از این ترانه به عنوان اجرای برجسته در نظر گرفته می‌شود و توسط انستیتوی فیلم آمریکایی در رتبه دوازدهم بهترین آهنگ قرن قرار گرفت.[۱]

اجرای مونرو توسط هنرمندان مختلف از مدونا و کایلی مینوگ تا جری هالیول و آنا نیکول اسمیت مورد ارجاع قرار گرفته‌است. در موزیک ویدئوی «دختر مادی» مدونا به‌طور خاص از مجموعه و لباس‌های مشابهی برای خواننده و رقصندگان مردش استفاده شده‌است. نمونه این ترانه توسط مگان دی استالین و نورمانی در سال ۲۰۲۰ با عنوان «الماس‌ها» تهیه شده‌است، و در این موزیک ویدئو با مجموعه ای و لباس‌های مختلف عملکرد فیلم مونرو تداعی شده‌است.[۲][۳] صدای آواز مونرو نیز در پس زمینه در طول ترانه شنیده می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. "AFI's 100 YEARS...100 SONGS". American Film Institute. Archived from the original on 2007-10-27. Retrieved 2008-02-19.
  2. "A Banger! Megan Thee Stallion & Normani Team Up On "Diamonds"". idolator. 2020-01-10. Retrieved 2020-04-22.
  3. Gonzales, Erica (2020-01-10). "Normani and Megan Thee Stallion Kick Ass in Their New "Diamonds" Music Video". Harper's BAZAAR (به انگلیسی). Retrieved 2020-04-22.

پیوند به بیرون[ویرایش]