اسکورپیوس

مختصات: ۳۸°۴۱′۳۱″شمالی ۲۰°۴۴′۳۵″شرقی / ۳۸٫۶۹۲°شمالی ۲۰٫۷۴۳°شرقی / 38.692; 20.743
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اسکورپیوس
نام بومی:
Σκορπιός
اسکورپیوس در یونان واقع شده
اسکورپیوس
اسکورپیوس
Map
جغرافیا
مختصات۳۸°۴۱′۳۱″شمالی ۲۰°۴۴′۳۵″شرقی / ۳۸٫۶۹۲°شمالی ۲۰٫۷۴۳°شرقی / 38.692; 20.743
مجمع‌الجزایرجزایر ایونی
مساحت۸۳٫۲ هکتار (۲۰۶ جریب فرنگی)
بیشترین ارتفاع۸۱ متر (۲۶۶ پا)
کشور
تقسیمات کشوری
ناحیه‌های یوناناستان جزایر ایونی
واحدهای استانی یونانلفکادا
جمعیت‌شناسی
جمعیت۵ (۲۰۱۱)
اطلاعات زمانی
کد پستی۳۱۱ ۰۰
پیش‌شماره تلفن۲۶۴۵۰

اسکورپیوس (یونانی: Σκορπιός؛ ‏تلفظ [skorˈpços]) یک جزیرهٔ شخصی در دریای یونان واقع در سواحل غربی یونان و شرق جزیرهٔ لفکادا است. سرشماری سال ۲۰۱۱ جمعیتی بالغ بر پنج نفر را گزارش کرده‌است. از نظر اداری بخشی از شهرداری مگانیسی در واحدهای استانی لفکادا است. مساحت جزیره اسکورپیوس ۸۳٫۲ هکتار است. آب آشامیدنی جزیره از کوهی از جزیره ای مجاورتامین می‌شود که تخمین زده شده در حدود ۱۰۰ میلیون یورو هزینه دارد.[۱] آریستوتلیس اوناسیس میلیاردر یونانی این جزیره را به قیمت ۱۱٬۰۰۰ یورو (به قیمت سال ۲۰۱۵) خریداری کرد.[۱] در سال ۱۹۷۱ یک پاپاراتزی ایتالیایی عکس‌هایی برهنه از ژاکلین اوناسیس در ساحل این جزیره گرفت.[۲] اوناسیس، دخترش کریستینا و پسرش الکساندر همگی پس از مرگ در این جزیره دفن شده‌اند.[۳]

در آوریل ۲۰۱۳، اکاترینا ریبولوفلوا، دختر ۲۴ ساله الیگارش روس دمیتری ایفگنویچ ریبولوفلیف، از طریق تراست خود، چندین شرکت را از از آتینا اوناسیس (نوهٔ اوناسیس) به قیمت ۱۵۳ میلیون دلار خرید.[۴][۵][۶] در میان آنچه در این قرارداد امضا شد، اجارهٔ بلندمدت جزیرهٔ اسکورپیوس و یک جزیره کوچکتر آن، «اسپارتی» هم بود.[۷] از اکتبر ۲۰۱۸ (و با تاریخ اتمام پروژه در سال ۲۰۲۰) ریبولوفلوا ساخت و توسعه یک اقامتگاه مجلل ۱۰٬۰۰۰ متر مربعی در اسکورپیوس را با سرمایه‌گذاری کلی ۱۸۴ میلیون یورو آغاز کرد.[۸] این جزیره یک منطقه حفاظت‌شده ناتورا ۲۰۰۰ است که تنها حدود ۵ درصد از آن تحت توسعه و ساخت‌وساز است.[۸] اینک تحقیق و تفحصی در حال انجام است، که دلیل آن پرسش‌های یک نماینده مجلس (نماینده حزب «دموکراسی نوین») در پارلمان یونان است.[۹] به‌طور خاص، اوناسیس در وصیت‌نامه خود گفته بود که تا زمانی که وراث توانایی پرداخت هزینه‌های نگهداری جزیره را داشته باشند، این جزیره در خانواده باقی خواهد ماند. طبق وصیت او، اگر فرزندان او نتوانند هزینه‌ها را تأمین کنند، جزیره باید به شرکت هواپیمایی المپیک یونان (که اینک منحل‌شده) یا به دولت یونان واگذار شود.[۱۰]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Onassis Brought Life to the Greek Island of Skorpios". Greek Reporter. Retrieved 14 May 2019.
  2. "Secret of Jackie Onassis nude paparazzi pictures revealed". The Daily Telegraph. Retrieved 14 May 2017.
  3. "Sale of Onassis island in doubt". The Daily Telegraph. Retrieved 14 May 2017.
  4. Burnett, Erin (10 April 2013). "Island playground sells for $153 million". CNN. Retrieved 6 March 2021.
  5. Zeveloff, Julie (11 April 2013). "Russian Billionaire Buys Greece's Most Famous Private Island For $153 Million". Business Insider. Retrieved 6 March 2021.
  6. Busvine, Douglas (13 April 2013). "Russian billionaire's daughter buys Onassis island Skorpios". Reuters. Retrieved 12 November 2018.
  7. Brennan, Morgan (15 April 2013). "Confirmed: Russian Billionaire Heiress Buys Famed Greek Island Of Skorpios". Forbes. Retrieved 6 March 2021.
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ Kokkinidis, Tasos (14 September 2018). "Russian Tycoon Starts €184Μ Development on Former Onassis Island". Greek Reporter (به انگلیسی). Retrieved 12 November 2018.
  9. Ερώτηση Μιχελάκη σε Στουρνάρα για τον Σκορπιό (به یونانی). Retrieved 16 July 2014.
  10. "The Greek state is investigating the sale of Skorpios". Retrieved 6 March 2021.