ارسلان کامکار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ارسلان کامکار
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدارسلان کامکار
زاده۲ دی ۱۳۳۹ ‏(۶۳ سال)
سنندج، کردستان[۱]
ژانرموسیقی کلاسیک
موسیقی سنتی ایرانی
ساز(ها)بربط
ویولن
اعضاارکستر سمفونیک تهران
سازهای اصلی
ویولن
وبگاه

ارسلان کامکار (زادهٔ ۲ دی ۱۳۳۹ در سنندج)، نوازندهٔ بربط، ویولن و آهنگساز ایرانی و از اعضای گروه کامکارها است.[۱][۲]

زندگی هنری[ویرایش]

ارسلان کامکار در دوم دی‌ماه سال ۱۳۳۹ در سنندج به دنیا آمد. او مقدمات موسیقی را نزد پدرش، حسن کامکار، فراگرفت. او در خردسالی در سنندج با گروه‌های مختلفی که توسط پدرش سرپرستی می‌شد، به اجرای کنسرت می‌پرداخت.

ارسلان کامکار، پس از چندی به تهران سفر کرد و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فراگیری موسیقی را ادامه داد. وی پس از تکمیل دروس موسیقی، به عنوان نوازنده ویلن، همکاری‌اش را با ارکستر سمفونیک تهران آغاز کرد. او هم‌اکنون یکی از اعضاء این گروه و مایستر ارکستر سمفونیک تهران است.[۱] هم چنین وی مایستر ارکستر فیلارمونیک کردستان نیز می‌باشد.[۳] در سال ۱۳۹۲ مدرک درجه یک هنری به او اعطاء شد.[۴] از شاگردان وی می‌توان به مریم ابراهیم پور ، سینا جهان‌آبادی ، روزبه بختیاری و گلریز زربخش اشاره کرد

آثار[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ «زندگینامه: ارسلان کامکار (۱۳۳۹-)». همشهری آنلاین. ۲۶ آذر ۱۳۸۸. دریافت‌شده در ۸ مرداد ۱۳۹۰.[پیوند مرده]
  2. «دربارهٔ ما، ارسلان کامکار». وبگاه رسمی گروه کامکارها. بایگانی‌شده از اصلی در 6 اكتبر 2010. دریافت‌شده در ۸ مرداد ۱۳۹۰. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  3. «ارسلان کامکار برای ارکستر فیلارمونیک کردستان می‌نوازد». خبرگزاری مهر. ۲۹ اسفند ۱۳۹۶. دریافت‌شده در ۲۰ مارس ۲۰۱۸.
  4. «اسامی ۱۱۳ شاعر، نویسنده و هنرمندی که مدرک درجه یک هنری گرفتند». انتخاب. ۲۲–۰۵ تیر ۱۳۹۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۳ نوامبر ۲۰۱۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

منابع[ویرایش]