یک فیلم صربستانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یک فیلم صربستانی
پوستر انتشار سینمایی
Српски филм  (صربی)
کارگردانSrđan Spasojević
تهیه‌کننده
  • Srđan Spasojević
  • Dragoljub Vojnov
نویسنده
  • Aleksandar Radivojević
  • Srđan Spasojević
بازیگران
موسیقیSky Wikluh
فیلم‌بردارNemanja Jovanov
تدوین‌گرDarko Simić
شرکت
تولید
Contra Film
توزیع‌کنندهUnearthed Films
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۱۰۴ دقیقه[۲]
کشورصربستان
زبان
  • صربستانی
  • سوئدی
  • انگلیسی
فروش گیشه۱٬۵۵۰ دلار[۳]

یک فیلم صربستانی (صربی: Српски филм/Srpski film) یک فیلم ترسناک بهره‌کشی صربستانی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این فیلم تجربیات پورن‌استاری که از نظر مالی مشکل دارد را روایت می‌کند که موافقت می‌کند در یک «فیلم هنری» حضور داشته باشد، اما متوجه می‌شود که او را در فیلمی اسناف با مضامین میل جنسی به کودکان و مرده‌خواهی دعوت کرده‌اند.

این فیلم در اولین نمایش به دلیل خشونت صریح و محتوای جنسی خود مورد توجه و بحث و جدل بسیار زیادی قرار گرفت و در چندین کشور از جمله فیلیپین، اسپانیا، استرالیا، نیوزیلند، مالزی و نروژ توقیف و به‌طور موقت از نمایش در برزیل منع شد. یک فیلم صربستانی به‌طور گسترده توسط بسیاری به‌عنوان منزجر کننده‌ترین فیلم تمام دوران در نظر گرفته می‌شود که در ۴۶ کشور ممنوع و توقیف گردید.

داستان[ویرایش]

فیلم در مورد مرد پورن استار میانسالی است که خود را بازنشسته کرده و همراه پسر و زن خود زندگی عاشقانه و متوسطی دارند. روزی کارگردانی، پیشنهادی وسوسه انگیزی به مرد می‌دهد؛ با این شرط که بدون اطلاع از فیلمنامه قرارداد را امضا کند. مرد با برادر خود که پلیس است در مورد کارگردان صحبت می‌کند، کارگردان متخصص روان‌شناسی کودکان آسیب دیده‌است و هیچ سابقه ای ندارد. ولی فیلمبرداری که شروع می‌شود مرد متوجه وجود کودکان در فیلم می‌شود و خود را کنار می‌کشد ولی کارگردان از قربانی بودن افراد جامعه صحبت می‌کند و وقتی مرد قبول نمی‌کند، توطئه می‌کند و با خوراندن هرمون جنسی گاو به مرد باعث رقم زدن صحنه‌های وحشتناک می‌شود؛ از جمله تجاوز و سپس مرتکب قتل مادری می‌شود، که فرزند خود را برای رابطه جنسی و پول در جامعه رها کرده‌است یا رابطه با نوزادان در بدو تولد یا مادر بزرگی که نوه خود را برای پول به مرد پیشنهاد می‌دهد.

منابع[ویرایش]

  1. "Srpska premijera "Srpskog filma" 11. juna". Filmske.com. Archived from the original on 14 June 2010. Retrieved 29 August 2010.
  2. "A Serbian Film (18)". هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا. 10 December 2010. Retrieved 9 July 2019. This version's run time is 99:25, meaning it has 4 minutes and 11 seconds of cuts from the original version, which runs 103:36
  3. "Srpski film (2011)". نامبرز. Retrieved 7 July 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]